هفته گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی چه گذشت؟

تودیع معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و انتخاب دکتر رهبر به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین اخبار دانشگاه آزاد اسلامی در هفته گذشته بودند.

به گزارش ایسکانیوز، مهمترین عناوین خبری شنبه 31 تیر تا پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 را می خوانید.

شنبه 31 تیر 1396

دکتر ولایتی: دکتر فرهاد رهبر با ثبات ترین مدیر قدیمی ترین دانشگاه کشور است/نباید هیچ واحدی تعطیل شود

رییس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه تودیع و معارفه سرپرست این دانشگاه دکتر رهبر را فردی متدین و با سابقه درخشان مدیریتی خواند و گفت: دکتر فرهاد رهبر با ثبات ترین مدیر دانشگاه مادر کشور است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس : دکتر فرهاد رهبر اهل مشورت و مشارکت است

دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر فرهاد رهبر شناخت خوبی از مسایل اقتصادی دارد که انتصاب ایشان برای دانشگاه یک برکت است.

دکتر فرهاد رهبر در جلسه تودیع و معارفه: سرمایه دانشگاه دانشجویان ، اعضای هیات علمی و کارکنان است

دکتر فرهاد رهبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اسناد بالا دستی مانند سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، سند فرهنگی و نقشه جامع علمی کشور در صدر برنامه‌های ما قرار خواهد گرفت گفت: باید برنامه ریزی کنیم تا دانشگاه در یک محیط اخلاقی به اهداف خود بپردازد.

دکتر نوریان در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی: نظام فکری دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت تفکر سیستمی برود

دکتر نوریان در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از دکتر جاسبی، دکتر دانشجو و دکتر میرزاده روسای پیشین دانشگاه آزاد اسلامی که در طول سال های طولانی برای به ثمر نشستن این مجموعه آموزش عالی زحمت کشیدند، به دکتر فرهاد رهبر که مسئولیت خطیر سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی را عهده دار شده است تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

یکشنبه 1 مرداد 1396

اعلام جزییات تعطیلات تابستانی مردادماه 1396 واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی

معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه تعطیلات مرداد ماه 1396 را به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

دکتر موسی خانی در کمیسیون پژوهش و فناوری: باید پژوهش کاربردی منجر به تولید محصول برای زندگی بشریت شود

دکتر موسی خانی با تأکید بر اهمیت پژوهش های بنیادی و کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باید پژوهش کاربردی منجر به تولید محصول برای زندگی بشریت شود.

جلسه کمیسیون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر مرتضی موسی خانی، معاون پژوهش و فناوری و با حضور مدیران کل حوزه معاونت پژوهش و فناوری و روسای شورای پژوهشی استانها و معاونان پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در کمیسیون تخصصی دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد: تاکید بر نقش ویژه اساتید در پیشبرد فعایت های فرهنگی دانشگاه ها

کمیسیون تخصصی دانشجویی فرهنگی با حضور دکتر رهبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کلانتری معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه و برخی از روسای واحدهای مراکز استانی برگزار شد.

دکتر کلانتری با بیان اینکه موضوع اصلی کمیسیون دانشجویی و فرهنگی بررسی چالش های اصلی حوزه دانشجویی فرهنگی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: همانطور که دکتر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه دکتر فرهاد رهبر عنوان کردند، بنای کلی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید، حرکت به سمت یک تحول فرهنگی است.
وی با بیان اینکه حرکت به سمت تحول فرهنگی ، یک خواسته اصلی و جدی مقام معظم رهبری از تمامی دانشگاه های کشور است، گفت: انتظار مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی دانشگاه ، یک انتظار حداکثری است ؛ یعنی دانشگاه را به عنوان یک مرکز تحول در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح می کنند.

دکتر رهبر در کمیسیون های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی: بودجه ریزی عملیاتی در دستور کار واحدها قرار گیرد

دکتر فرهاد رهبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در کمیسیون های آموزش و تحصیلات تکمیلی، پزشکی، سما، دانشجویی - فرهنگی، اداری-مالی، برنامه ریزی و عمران از نزدیک در جریان روند برگزاری این کمیسیون ها و موضوعات مطرح شده در آنها قرار گرفت.

دکتر رهبر با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارشناسی و صمیمانه کمیسیون و با تاکید بر لزوم بهره مندی از نظرات روسای واحدها برای حل معضلات موجود دانشگاه، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر کاهش هزینه‌هاست که تنها با مدیریت هزینه و صرفه جویی امکانپذیر است. پیش بینی می‌شود هزینه‌های سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی بیش از درآمدهای آن باشد چرا که تنها منبع درآمد این دانشگاه شهریه دانشجویان است.

در کمیسیون تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی، علوم پزشکی و سما مطرح شد؛ جایگزینی رشته‌های جدید و متناسب با نیاز جامعه با رشته‌های کم‌طرفدار و سنت

کمیسیون های آموزش و تحصیلات تکمیلی، پزشکی و سما با حضور دکتر رهبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، برخی از معاونین دانشگاه و جمعی از روسای واحدهای مراکز استان در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر علیرضا رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی به مهمترین مشکلات حال حاضر حوزه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: رشته محل‌ها و نحوه ادامه فعالیت آنها و همچنین وضعیت اعضای هیات علمی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار است که اقدام مقدماتی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، راه اندازی یک پرتال یکپارچه آموزشی و پژوهشی و سپس مالی است که انعکاس اطلاعات صحیح، دسترسی منظم و آسان و همچنین هماهنگی بین اعضای هیات علمی را در پی خواهد داشت.

دکتر رهبر در دیدار صمیمانه با اعضای تیم های رباتیک دانشگاه: نخبه های دانشگاه آزاد اسلامی در فعایت های علمی و پژوهشی خود ریسک پذیر باشند

دیدار صمیمانه دکتر رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای تیم های رباتیک دانشگاه اعزامی به مسابقات جهانی رباتیک 2017 ژاپن برگزار شد.

دوشنبه 2 مرداد 1396

طی حکمی از سوی دکتر ولایتی؛ مشاور و رئیس دفتر هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد

دکتر ولایتی طی حکمی فاضل سنقری را به عنوان مشاور و رئیس دفتر هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد .

سه شنبه 3 مرداد 1396

حکم انتصاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دکتر ولایتی تنفیذ شد

دکتر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسمی پس از امضای حکم انتصاب دکتر فرهاد رهبر ،وی را به سمت رییس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

در جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد؛ طرح شفا (شهرک‌های فناوری آزاد) متناسب با مزیت‌های نسبی استان ها بومی‌سازی می‌شود

جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای شورا امروز در دفتر ریاست هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر ولایتی به مباحث مطرح شده در خصوص چگونگی و نحوه اجرای طرح های درآمدزا در جلسه گذشته شورای اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: جلسات شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه با هدف طراحی نقشه راه استراتژیک برای کاهش وابستگی به درآمدهای شهریه ای و ایجاد درآمدهای پایدار در سطح عالی برگزار می شود.

چهارشنبه 4 مرداد 1396

ابلاغ بخشنامه کمیته تحقیقات دانشجویی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه کمیته تحقیقات دانشجویی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی مجری این رشته ها در دانشگاه خبر داد.

کلانتری در مراسم معارفه مدیران حوزه فرهنگی دانشگاه؛ تغییر و تحول در دانشگاه آزاد اسلامی برای رشد و تکامل است

جلسه تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید امور فرهنگی و اجتماعی و همچنین رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، امروز با حضور دکتر ابراهیم کلانتری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز هفته کرامت گفت: «وظیفه انسانی و ایمانی حکم می‌کند از خدمت‌گزارانی که سال‌ها در دانشگاه زحمت کشیده‌اند تقدیر و تشکر شود. گردش مسئولیت‌ها، یک اقدام مثبت است و به تحول، تنوع، رشد و ارتقای شخص و مجموعه کمک می‌کند.»

دکتر رهبر در دویست و بیستمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: تعدیل ساختار به معنی تعدیل نیروی انسانی نیست/ تغییر چارت دانشگاه در سطوح مدیریتی و از بالا به پایین خواهد بود

دویست و بیستمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع بررسی چگونگی چابک سازی ساختار تشکیلاتی دانشگاه و کاهش هزینه ها به ریاست دکتر فرهاد رهبر و با حضور اعضا صبح امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر فرهاد رهبر در ابتدای این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) ،گفت: تحول در ساختار اداری دانشگاه باید به گونه ای باشد که هم فرآیندها تسهیل یابد و هم رضایت مخاطبان ما اعم از دانشجویان، محققان و پژوهشگران فراهم شود.

پنج‌شنبه 5 مرداد 1396

دکتر اسکندری: تکالیف قانونی به رئیسان واحدهای دانشگاه آزاد تفویض می شود

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در رویکرد جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، تکالیف قانونی به رئیسان واحدهای استانی دانشگاه تفویض می شود.

دکتر صالح اسکندری با اشاره به تحولات ساختاری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در رویکرد جدید مدیریتی دانشگاه، نقش و جایگاه راهبردی و سیاستگذاری ستاد و سازمان مرکزی دانشگاه تقویت می شود و به رئیسان واحدها در حد اختیارات و تکالیف قانونی، تفویض اختیار صورت می پذیرد.

دکتر ولایتی: دانشگاه ابتداباید پژوهش‌محور باشد/افراد پژوهشگر و محقق حاصل تحقیقات خود را تدریس کنند

دکتر علی اکبر ولایتی، رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه مجله دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه ابتدا باید پژوهش محور سپس به دنبال آموزش محور بودن باشد گفت: باید به نقطه ای برسیم که نتیجه موضوعی که در پژوهش به دست آمده، تدریس شود. این شکل ایده آل است. به طور مثال استادی که در حوزه میکروب شناسی فعالیت هایی دارد و دستاورد های خود را در مجلات معتبر دنیا چاپ کرده، این دستاوردها را تدریس کند. بسیار خوب است که افراد پژوهشگر و محقق حاصل تحقیقات خود را تدریس کنند.

200

کد خبر: 820816

وب گردی

وب گردی