رونمایی از پوستر جشنواره آیینی و سنتی با حضور علی نصیریان

پوستر هجدهمین جشنواره آیینی و سنتی توسط استاد علی نصیریان در تئاتر شهر رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره، مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره، چهارشنبه چهارم مرداد با حضور استاد علی نصیریان، داوود فتحعلی‌بیگی دبیر جشنواره، مهدی شفیعی رییس اداره کل هنرهای نمایشی، پیمان شریعی مدیر مجموعه تئاترشهر و جمعی از مدیران بخش مختلف جشنواره در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم داوود فتحعلی‌بیگی آماری از گروه‌های شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره ارائه داد و با اشاره افزایش چشمگیر تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته، این میزان استقبال از جشنواره را نشاندهنده توجه به نمایش‌های آیینی سنتی و رواج آن در میان جوانان و گروه‌های تئاتری دانست.

پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاتر شهر و دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به افزایش تعداد نقالان در گروه‌های سنی کودک و نوجوان در سراسر کشور از توجه روزافزون به آیین‌های نمایشی سنتی در میان جوانان و نوجوانان خبر داد.

علی نصیریان با تشکر از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در عرصه نمایش آیینی و سنتی خواستار توجه بیشتر به نمایش ایرانی و شخصیت مبارک در این نمایش‌ها شد. به اعتقاد این استاد پیشکسوت تئاتر با تحقیق و پژوهش درباره شخصیت مبارک یا همان دلقک که در نمایش‌های بسیاری از کشورها از جمله کمدی دلارته ایتالیا حضور موثری دارد، می‌توان به نمایش آیینی سنتی ایرانی غنای بیشتری بخشید.

در پایان این مراسم پوستر هجدهمین دوره جشنواره آیینی سنتی که ساعد مشکی آن را طراحی کرده، توسط علی نصیریان در حضور داوود فتحعلی‌بیگی دبیر جشنواره و سایر مدیران رونمایی شد.

هجدهمین جشنواره آیینی سنتی از دهم شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

500

کد خبر: 820826

وب گردی

وب گردی