نظر کیومرث پوراحمد درباره سریال شهرزاد چیست؟

پنجمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد امروز 6 مردادماه  در ۲۸ صفحه با یادداشتی از کیومرث پوراحمد منتشر شد.


به گزارش ایسکانیوز، پنجمین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از کیومرث پوراحمد کارگردان سینما درباره سریال شهرزاد آغاز می شود.

همچنین در این شماره، گفتگو با با حسن مصطفوی مدیر تولید سریال ، شهرزاد از نگاه طراحان صحنه و لباس، نقد جعفر گودرزی ، بازتاب اخبار سریال در رسانه ها، نظر اهالی رسانه در حوزه اقتصادی درباره شهرزاد ، اینفوی محسن چاوشی به مناسبت تولدش ،عکس‌نوشته هایی از قسمت پنجم و همچنین عکس هایی از قسمت آینده دیده می شود.


در یادداشت کیومرث پوراحمد که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است: بارها اتفاق افتاده که سریال‌های نمایش خانگی را تا دو، سه قسمت دیدم و دیگر دنبال نکردم چونکه برایم جذابیت نداشت اما در مورد سریال «شهرزاد» اینطور نبود. به شدت مجذوب آن شدم و مثل بقیه مردم هر هفته منتظر عرضه قسمت جدید آن بودم.


زمانیکه فصل دوم این سریال عرضه شد ایران نبودم و در فروشگاه نزدیک منزل‌مان قسمت دوم فصل جدید را دیدم و یک هفته هر روز از آنجا پیگیر قسمت اول بودم که در نهایت در جایی پرویز فلاحی‌پور را دیدم و به من گفت قسمت اول را دارم و برات می‌آورم که خیلی لطف و مردانگی کرد و فردای همان شب برایم فرستاد.


«شهرزاد» سریال بسیار خوبی است. در این سریال بازی‌ها، فیلمنامه، کارگردانی و... فوق‌العاده است. به نظرم مهمترین نکته‌ای که موجب می‌شود تا فیلم یا سریالی موفق شود و مورد توجه مخاطب قرار گیرد، این است که مخاطب احساس کند به او احترام گذاشته شده است، که در مورد سریال «شهرزاد» این اتفاق به‌خوبی مشهود است.


طراحی‌های دکور، لباس و لوکیشن‌های «شهرزاد» بسیار مورد توجه قرار گرفته است که این موضوع نشان می‌دهد برای حسن فتحی، مخاطب بسیار مهم بوده و مطابق با سلیقه آن‌ها، سریال را پیش برده است. این موضوع در دکور، لباس و آکساسوار هم مصداق پیدا می‌کند. اینکه تهیه‌کننده با دست و دلبازی خرج می‌کند و آنقدر درک دارد پولی را که خرج می‌کند چند برابر آن‌را در می‌آورد، در حالیکه متاسفانه خیلی از تهیه‌کنندگان این درک را ندارند و فقط تمرکزشان بر این است که کار را ارزان تمام کنند.


در «شهرزاد» تاریخ بهانه‌ای می‌شود تا عشق شکل بگیرد و قصه جلو برود و این توانایی و تسلط کامل نویسندگان «شهرزاد» یعنی فتحی و ثمینی است که موازنه بین مقوله عشق و تاریخ را حفظ کرده‌اند و یکی بر دیگری قالب نمی‌شود. فتحی زیاد علاقه‌ای به پرداخت مستقیم به تاریخ ندارد. او در آثارش تنها مقطعی از تاریخ را به تصویر می‌کشد و بیشتر قصه را پیش می‌برد و تاریخ بهانه‌ای برای نشان دادن نوع پوشش، دکورها و مناسبات خانوادگی و اجتماعی است.


به عنوان یک سینماگر ایرانی به سریال«شهرزاد» که در بخش خصوصی ساخته شده است، افتخار می‌کنم و برای حسن فتحی و همه عوامل این مجموعه آرزوی تندرستی و موفقیت دارم.


قسمت ششم شهرزاد دوشنبه 9 مردادماه عرضه می شود.

500

کد خبر: 820867

وب گردی

وب گردی