امام جمعه قم: ایران اسلامی باید پاسخ رفتار شرارت آمیز آمریکا را بدهد

امام جمعه قم گفت:آمریکا از اقدام عملی می‌ترسد و ما از مسؤولان نظام خواستار مقابله به مثل و برخورد قاطع هستیم.

به گزارش ایسکانیوز؛حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،خطیب جمعه قم،با اشاره به اقدام خصمانه مجلس نمایندگان آمریکا و تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: ایران اسلامی باید پاسخ این رفتار شرارت آمیز را بدهد،نباید به محکوم کردن و خط و نشان کشیدن بسنده کرد .

وی افزود:آمریکا از اقدام عملی می‌ترسد و ما از مسؤولان نظام خواستار مقابله به مثل و برخورد قاطع هستیم. ایران اسلامی باید با روسیه و کره شمالی هماهنگ شده و پاسخ کوبنده ای به اقدامات اخیر آمریکا بدهد و آنها باید بدانند که زمان قلدری و یکه تازی به سر آمده است.

امام جمعه قم مقاومت دلیرانه مردم مظلوم فلسطینبرابر رژیم اشغالگر قدس را ستود و گفت: امروز مردم عزیز ما در سراسر ایران اسلامی بعد از اقامه نماز جمعه، در راهیپمایی باشکوه همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین و مسلمانان میانمار اعلام می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: هدف از برگزاری دهه کرامت در کشور تجلیل و تکریم اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است و مردم در این ایام محبت و مودت خود را نسبت به اهل بیت(ع) ابراز کرده و همچنین با معارف اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد افزود: منافقین احساس کردند که ایران از سر ضعف این قطعنامه را پذیرفته است و در همین راستا از طریق مهران و اسلام آباد وارد ایران شدند و می‌خواستند 33 ساعته کشور را بگیرند. آنها در بدو ورود به کشتار فجیع روی آوردند ولی ایران با عملیات مرصاد به فرماندهی سپهبد صیاد شیرازی به مقابله با آنها پرداخت و در مدت کوتاهی طومار آنها برچیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور و برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی اظهار کرد: ایشان در همه مسؤولیت‌های خود عالی عمل کردند و در حوزه علمیه با رفتار و اخلاق در تهذیب نفوس کوشیدند.

وی هفتم مرداد ماه روز بزرگداشت موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) را گرامی داشت و اضافه کرد: این بزرگوار در 40 سالگی از مدینه به قم شرکت کردند و ایشان تفسیر قرآن را از منبع وحی آموختند و متولی موقوفات پدر بزرگوارشان شدند.

خطیب جمعه قم روز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را گرامی داشت و یادآور شد: در راس این شوراآیت الله جنتی امین امام و رهبری قرار دارد و وجود چنین شخصیتی بر اتقان فعالیت‌های این نهاد انقلابی افزوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی دیدار فرماندهان عالی رتبه سپاه با رئیس جمهور را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: چنین نشست‌هایی مبارک بوده و آثار بسیار خوبی دارد. بدون شک هر کدام از طرفین نقطه نظراتی دارند و در چنین جلساتی رو در رو آن را مطرح کرده و پاسخ دریافت می‌کنند. نباید مسائل مهم و امنیتی به رسانه‌ها و جامعه کشیده شده و موجب سوء استفاده دشمن شود و اینگونه نشست‌های بر اقتدار دولت و قوای مسلح خواهد افزود.

کد خبر: 820880

وب گردی

وب گردی