نهادهایی که از وضعیت مطلوب رفاهی برخوردار هستند،بخشی از مشکلات جامعه را بر عهده بگیرند

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر چهارم گفت: بهتر است برخی از نهاد هایی که وضعیت رفاهی مناسبی دارند، بخشی از مشکلات جامعه را بر عهده بگیرند و در مقابل کمبود ها و نارسایی های اجتماعی مسئولیت پذیری داشته باشند.

عبدالمقیم ناصحی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به مسئولیت پذیری اجتماعی در جامعه امروز گفت: شاید بتوان گفت آن چنان که باید به مقوله مسئولیت پذیری اجتماعی پرداخته نشده است و باید اقداماتی در راستای احیای آن انجام داد.

وی ادامه داد: در این راستا شورای اسلامی شهر تهران با استفاده از مشورت های متخصصان و کارشناسان در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی جلسات زیادی را برگزار کرده و تمامی زوایا و جوانب این موضوع مورد بررسی قرار داده است.تمامی این مطالعات چندی پیش به صحن شورا ارائه و با اصلاحاتی به تصویب رسیده است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر چهارم گفت: در توضیح مسئولیت پذیری اجتماعی می توان گفت علاوه بر اینکه دولت،وزارتخانه ها،سازمان ها و نهاد هایی که نسبت به عامه مردم مسئولیت دارند، مقوله ای تحت عنوان مسئولیت پذیری اجتماعی وجود دارد که شامل حال تمامی افراد جامعه می شود.

وی اضافه کرد: همان طور که می دانید در سطح تهران شرکت ها،سازمان ها و سایر نهادهایی وجود دارد که از درآمد بالایی برخوردار هستند و وضعیت رفاهی مناسبی دارند. در این راستا بهتر است این نهاد ها بخشی از مشکلات جامعه را بر عهده بگیرند و در مقابل کمبود ها و نارسایی های اجتماعی مسئولیت پذیری داشته باشند.

ناصحی تاکید کرد: چه اشکالی دارد برخی از این شرکت های بازرگانی اعلام کنند هزینه های تحصیل 30 دانش آموز فقیر و بی بضاعت را تقبل می کنند؟ یا مبلغی از درآمد خود را به عنوان کمک هزینه خانواده های بی سرپرست و نیازمند اختصاص می دهند؟ در چنین شرایطی باید افراد جامعه دست به دست یکدیگر دهند و یاری رسان مظلومان و نیازمندان باشند که توصیه دین اسلام است. چنین اقداماتی بیانگر خصوصیات اخلاقی و رفتاری، منش و جوانمردی ایرانیان است که به نیارمندان در حد توان خود کمک کنند.

701

کد خبر: 820890

وب گردی

وب گردی