پارلمان اردن خواستار بسته شدن سفارت اسرائیل شد

56 تن از نمایندگان پارلمان اردن با امضای طوماری از دولت این کشور خواستند که سفارت اسرائیل در امان بسته و سفیر آن طرد و سفیر اردن در تل آویو نیز به کشور فراخوانده شود.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزشنبه روزنامه الغد اردن، در پارلمان اردن طوماری نوشته شده که در آن نمایندگان خواستار بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی و فراخواندن سفیر اردن از تل آویو شده اند و تاکنون 56 نماینده این طومار را امضا کرده اند.
پارلمان اردن 130 نماینده دارد.
درخواست قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل از سوی نمایندگان پارلمان اردن در پی حادثه تیراندازی روز یکشنبه هفته گذشنه در سفارت اسرائیل در امان صورت می گیرد که در این حادثه دو شهروند اردنی به ضرب گلوله نیروی امنیتی اسرائیلی کشته شدند.
هزاران نفر از مردم اردن روزجمعه درهمبستگی با مسجد الاقصی راهپیمایی کرده و خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در امان شدند.
شرکت کنندگان در تظاهرات با حمایت از شهروندان فلسطینی و مسجد الاقصی، نسبت به شیوه تعامل دولت اردن با مساله قتل دو شهروند اردنی توسط دیپلمات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.
به گزارش رسانه ها در حادثه تیراندازی که روز یکشنبه در داخل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در امان رخ داد دو شهروند اردنی کشته شدند، آنها به عنوان نجار برای برخی تعمیرات وارد ساختمان مسکونی سفارتخانه رژیم تل آویو شده بودند.
درپی این حادثه کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی در امان از پایتخت اردن به سرزمین های اشغالی باز گشتند.
دولت اردن بازگشت سفیر رژیم صهیونیستی به امان را به محاکمه قاتل دو شهروند خود که چند روز پیش در سفارت این رژیم کشته شدند؛ منوط کرد.
اردن از سال 1994 با رژیم صهیونیستی در سطح سفیر مناسبات کامل دیپلماتیک دارد و سفارت این رژیم در امان در 23 سال اخیر همواره فعال بوده است.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 820975

وب گردی

وب گردی