کلمبیا نتایج انتخابات آتی ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسد

خبرگزاری رویترز امروز(شنبه) به نقل از رئیس جمهوری کلمبیا نوشت که این کشور نتایج رای گیری 'غیرقانونی' مجلس قانون اساسی ونزوئلا را به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش ایسکانیوز، خوان مانوئل سانتوس روز جمعه گفت: به دلیل مبنای غیرقانونی این مجلس قانونگذاری، ما نمی توانیم نتایج آن را به رسمیت بشناسیم.
به نوشته رویترز، روابط این دوکشور آمریکای جنوبی سالها است که تنش آلود بوده و کاراکاس برای مبارزه با قاچاقچیان چندین بار مرزهای مشترک را بسته و در سال 2015 صدها کلمبیایی را به اتهام مشارکت در اقدام های جنایی اخراج کرد.
فردا (یک شنبه) انتخابات مجلس قانون اساسی ونزوئلا برگزار می شود. این مجلس اختیار بازنویسی این سند و انحلال نهادهای دولتی را دارد. به نوشته رویترز، در آستانه این رای گیری تعدادی از خانواده های ونزوئلایی در حال ترک کشور هستند.
نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر گفته بود که انتخاب 545 عضو این مجلس، پس از 4 ماه تظاهرات مخالفان و درگیری با نیروهای امنیتی آرامش را به این کشور باز می گرداند. در جریان ناآرامی های ونزوئلا دست کم 111 نفر کشته شده و اپوزیسیون نیز انتخابات آتی را تحریم کرده است.
کلمبیا دیروز اعلام کرد که ویزای 150 هزار ونزوئلایی را که بیش از مدت مقرر در این کشور اقامت داشته اند، تمدید می کند. بنا بر اعلام وزارت امور خارجه و اداره مهاجرت کلمبیا، این تمدید 90 روزه خواهد بود و حداکثر تا 2 سال اعمال می شود.
درسال های اخیر ونزوئلائی ها به دلیل کمبود موادغذایی و ناآرامی های سیاسی راهی کلمبیا شده اند. برخی از آنان میوه و سبزی خریداری کرده و عده ای نیز یک زندگی جدید را تشکیل داده و به صورت غیر رسمی و بدون ویزای اقامت به کار مشغول می شوند.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 821010

وب گردی

وب گردی