نشست خبری ششمین جشنواره فیلم شهر برگزار شد

نشست خبری ششمین جشنواره فیلم شهرصبح امروز، با حضور دبیر این رویداد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست خبری ششمین جشنواره فیلم شهر، صبح امروز، ٦ مرداد ماه در پردیس سینمایی ملت با حضور علی احمدی، دبیر جشنواره برگزار شد.
احمدی در ابتدای این نشست درباره تغییری که در زمان برگزاری جشنواره به وجود آمده است، گفت: زمان برگزاری جشنواره شهر در دوره های گذشته همواره متغیر بوده است با این حال تلاش کردیم در دوره پنجم این زمان را ثابت کنیم.

او افزود: همزمان با درخواست ما برای برگزاری جشنواره در اردیبهشت ماه، جشنواره جهانی فیلم فجر هم تقاضایی برای برگزاری در این ماه داده بود. به همین دلیل مجبور شدیم جشنواره را به هفته دوم خردادماه انتقال دهیم.
احمدی ادامه داد: علاقمند نبودیم که جشنواره با دو سال فاصله برگزار شود اما به دلیل توقف تولیدات موسسه تصویر شهر وقفه ای در برگزاری جشنواره به وجود آمد و زمان آن به مردادماه موکول شد.
دبیر ششمین جشنواره فیلم شهر تاکید کرد: نکته مهم این است که به دنبال این هستیم تا این رویداد فرهنگی تقویم ثابتی پیدا کند و بهترین زمان برای برگزاری آن اردیبهشت ماه است. اما نکته دیگری که باید به آن پردازم هزینه جشنواره است زیرا علی رغم اینکه موسسه تصویر شهر زیر مجموعه شهرداری تهران است اما هزینه جشنواره از فروش بلیت سینما در گیشه تامین می شود و این جشنواره از بودجه دولتی و نیمه دولتی هیچ استفاده ای نمی کند.
او افزود: پردیس ملت محل کسب درآمد جشنواره فیلم شهر است که از محل این درآمد تولید اثر کردیم، به تالار ایوان شمس خدمات دادیم و به ساخت سه پردیس سینمایی هم کمک کردیم.
احمدی با اشاره به معرفی داوران بخش های مختلف جشنواره فیلم شهر که در گذشته اعلام شده اند هیات داوران بخش سینمایی این رویداد فرهنگی را اعلام کرد و گفت: در بخش سینمایی جشنواره امسال فریدون جیرانی، مازیار میری، منوچهر محمدی، فرهاد توحیدی، فرشاد محمدی، محمد اصلانی و فاطمه گودرزی به عنوان داوران بخش سینمایی جشنواره حضور دارند.
او افزود: در جشنواره امسال چهار بزرگداشت خواهیم داشت که در مراسم افتتاحیه از سیمین معتمدآریا تجلیل خواهد شد. ضمن اینکه مراسم نکوداشتی برای حبیب الله کاسه ساز، تهیه کننده سینما که اخیرا دار فانی را وداع گفت برگزار می شود. در مراسم اختتامیه هم نکوداشت هایی برای ژاله علو، بازیگر و دوبلور سینما و محمود کلاری، فیلمبردار سینمایی خواهیم داشت.
دبیر ششمین جشنواره فیلم شهر با اشاره به برنامه های ویژه ای که در این دوره از جشنواره وجود خواهد داشت گفت: رونمایی از آژانس فیلم تهران یکی از برنامه های این دوره از جشنواره است که با این فیلم انجام می شود که بیشترین فیلم ها در حوزه شهری است. ضمن اینکه در این آژانس جشنواره های فیلم آنلاین هم خواهیم داشت.
از دیگر برنامه های مهمی که در زمان برگزاری جشنواره اتفاق می افتد تور فیلمبرداری است که با حضور پیتر جیمز فیلمبردار معتبر سینمایی برگزار می شود.
او ادامه داد: کتاب جزوه ای از جلسات آموزشی 6 فیلمساز تهیه شده است که در ایام جشنواره ارایه می شود. دفترچه فیلمسازی با موبایل هم از دیگر جزواتی است که در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.
علی احمدی در پایان با اشاره به فیلم های حاضر در جشنواره گفت: در بخش بین الملل جشنواره امسال دو فیلم حضور دارند که اولین حضور بین المللی خود را تجربه می کنند فیلم های فراتر از ابرها از ترکیه و یادبود دو اثری هستند که برای نخستین بار در یک جشنواره جهانی به نمایش در می آیند.

احمدی بیان کرد: رویکرد ما در موسسه تصویر شهر خدمت به بدنه سینمای ایران است اما در مورد جشنواره فیلم شهر باید بگویم که به فیلمی توجه می کنیم که تنها محدود به شهر تهران نیست. البته هنوز به یک تعریف جامع فیلم شهری نرسیده ایم، البته این را هم می دانیم که هنوز صد در صد به یک جشنواره شهری تبدیل نشده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره اینکه فیلم ها بدون توجه به سلیقه شخصی دبیر جشنواره و با نظر هیات داوران انتخاب شده است، تاکید کرد: «سد معبر» نگاه انتقادی و جدی به شهرداری دارد و هیات انتخاب آن را پذیرفت و ما با افتخار میزبان آن هستیم. هیچ کدام از فیلم های خارجی ممیزی نشده و آثار انتخاب شده مطابق شئونات ما است.

دبیر جشنواره فیلم شهر ضمن اظهار امیدواری از اینکه با تغییرات شهرداری، این جشنواره دستخوش تغییرات و دچار لطمه نشود، گفت: البته تصور نمی کنم که یک چنین اتفاقی رخ دهد.

501

کد خبر: 821037

وب گردی

وب گردی