اجرای طرح «هر مسجد یک جهیزیه» در 500 مسجد تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: هر مسجد وظیفه تأمین یک سری جهیزیه بر اساس نیاز برای نیازمندان بر عهده گرفته است که در همین جهت این طرح در تهران با 500 مسجد اجرا می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، محسن ولیئی در گردهمایی مدیران مناطق و شهرستان های کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه مردم استان بیش از پنج میلیارد و 600 میلیون تومان زکات فطره و کفاره در عید سعید فطر به پایگاه های کمیته امداد پرداخت کردند، گفت: این عدد نسبت به مشابه آن در سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیش از شش هزار و 300 حامی طرح اکرام ایتام و محسنین فطریه و کفاره خود را به مبلغ حدود 600 میلیون تومان از طریق نرم افزار و انتخاب کد شناسه مشخص به حساب یتیم و فرزند معنوی خود واریز کردند.

ولیئی با اشاره به اینکه کیفی کردن خدمات خیران و مشترکان از اولویت های این نهاد است،گفت: تقویت و گسترش مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران و در جهت رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد بسترهای توانمندسازی آنان امری ضروری است و درآمد حاصل از مشارکت خیران زمینه خدمت اثربخش به نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌ها را فراهم می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به بهره مندی از خدمات تخصصی نیروهای افتخاری، ادامه داد: چارچوبی برای حضور نیروهای افتخاری تعریف شود تا ازخدمات تخصصی خیران و حامیان برای کمک به جامعه هدف استفاده شود.

ولیئی بر ضرورت استفاده از روش های نوین الکترونیکی در جذب کمک های مردمی اشاره و تأکید کرد: با به کارگیری روش‌های الکترونیکی،شیوه‌های نوین و استفاده حداکثری از فناوری‌های جدید درصدد هستیم دستگیری از نیازمندان را تسهیل و تسریع ببخشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به سامانه پیامکی کمیته امداد برای پرداخت کمک‌های نقدی اشاره و خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند با استفاده از کد # 021* 8877 * نیز نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کرده و در این برنامه حتی می‌توانند با انتخاب کد استان، شهرستان و منطقه محل مورد نظر برای کمک را نیز انتخاب کنند.

وی به سامانه تلفن گویای 7355 اشاره کرد و گفت: نیکوکاران گرامی می توانند از طریق این سامانه علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی مانند فطریه، کفاره و صدقه نسبت به رسیدگی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات و ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند؛ همچنین نیکوکاران تهرانی می توانند از طریق سامانه #724* و نرم افزار سکه به پرداخت ملت اقدام به پرداخت کمک های خود برای جامعه هدف این نهاد نمایند.

ولیئی در ادامه از توافق کمیته امداد استان تهران با امور مساجد در جهت اجرای طرح هر مسجد یک جهیزیه خبر داد و گفت: هر مسجد وظیفه تامین یک سری جهیزیه بر اساس نیاز برای نیازمندان بر عهده گرفته است که در همین جهت در تهران این طرح در تهران با 500 مسجد اجرایی می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت:افرادی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، شرایط خاصی دارند، این افراد برای رفع نیازها و مشکلات خود دست نیاز خود را دراز و آبروی خود را گرو گذاشته‌اند به همین علت افرادی که با آنها در ارتباط هستند باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند، یکی از این شرایط صبر و حوصله است تا کرامت نیازمندان حفظ شود.

705

کد خبر: 821055

وب گردی

وب گردی