رهایی: تنوع بخشی و شناخت فرصت‌ها در مسیر جذب دانشجو از سیاست گذاری‌های جدید مرکز است/شاهانی: رعایت عدالت آموزشی و امانتداری در اولویت امور مرکز سنجش و پذیرش است

مراسم معارفه دکتر امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران آموزشی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر رهایی در این جلسه با تاکید بر اینکه امروز محور اصلی فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بخش آموزش است، گفت: در حال حاضر و در شرایط فعلی، بار اصلی فعالیت‌های دانشگاه بر عهده بخش آموزش است و چون آموزش در ارتباط مستقیم با دانشجویان است، بنابراین دروازه ورود دانشجویان به دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز سنجش و پذیرش محسوب می‌شود که جایگاه بسیار مهمی دارد.
دکتر رهایی با بیان اینکه در مرکز سنجش و پذیرش، نظم خوبی حکمفرماست و باید سیاست‌های جدیدی برای گسترش فعالیت‌های این مرکز صورت گیرد، گفت: ازجمله سیاست گذاری‌های جدید می‌تواند تنوع بخشی و شناخت فرصت‌ها در مسیر جذب دانشجو باشد که در این صورت قدم‌های بزرگی در مرکز سنجش و پذیرش برداشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر به طور طبیعی محدودیت‌هایی در جامعه برای جذب دانشجو وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل کاهش هرم سنی و دلایل دیگر، درخواست ورود به دانشگاه در تمامی مقاطع تقلیل پیدا کرده و ما در این شرایط نیاز داریم تا با ارزیابی فرصت‌ها ، در یک همکاری جمعی و با نظارت با برنامه ریزی و جذب هیات علمی، از فرصت‌ها استفاده کنیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه می‌تواند تحلیل‌های آماری از میزان استقبال دانشجویان از رشته‌ها و مباحث دیگر ارائه دهد و دانشگاه براساس این تحلیل‌ها می‌تواند در راستای گسترش یا تجمیع برخی رشته‌ها که مورد استقبال دانشجویان نیست، یا در ابعاد دیگر در بخش آموزش دانشگاه استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه امروز در بحث آموزش عالی ظرفیت‌ها محدود و رقابت‌ها سنگین است، گفت: ما نمی توانیم در این رقابت سنگین به روش گذشته حرکت کنیم. امروز باید با شناسایی فرصت‌ها و انجام مطالعات و برنامه ریزی‌های دقیق راهکارهای جدیدی برای ارتقای آموزش دانشگاه به کار ببریم.
دکتر رهایی با بیان اینکه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه، دارای تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی است، گفت: این امکانات در عین اینکه باید ارتقا داده شوند، می‌توانند با کمک به بخش‌های دیگر دانشگاه شرایط استفاده بهتر از امکانات را فراهم کند.
وی در ادامه با اشاره به سوابق علمی و آموزشی دکتر شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایشان یکی از اساتید باسابقه در امر آموزش عالی و استاد تمام رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه خواجه نصیر است. دکتر شاهانی مسئولیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف آموزشی در دانشگاه‌ها داشته است.
رهایی، ابراز امیدواری کرد: حضور دکتر شاهانی برای مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه مایه خیر و برکت باشد و همه با استفاده از تجربیات جمعی در این مرکز برای ارتقای کیفیت مباحث آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کنند.


موضوع امانتداری در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه حائز اهمیت است


دکتر امیررضا شاهانی نیز در این مراسم ضمن اشاره به ترجمه آیاتی از سوره بقره گفت: در کشور اسلامی ایران که حکومت آن برمبنای تشیع آل محمد (ص) پایه گذاری شده است، جهت گیری‌ها باید براساس ایمان باشد. اگر می‌خواهیم دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی امام زمانی باشد، راهش این است که در همه زمینه‌ها بهترین باشیم.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید به جایگاهی برسد که دانشجویان هنگام انتخاب ، این دانشگاه را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در نظر بگیرند که این موضوع نیازمند یک کار جمعی مضاعف است و با برنامه ریزی باید انجام شود.
دکتر شاهانی با بیان اینکه ایده‌هایی در مرکز سنجش و پذیرش داریم که می‌تواند مجموعه را به بهره وری بهتر برساند، گفت: ‌این ایده‌ها همچنین در پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف نیز تاثیرگذار است و ما باید برنامه ای برای ارتقای این موضوع انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه، موضوع امانتداری است، ‌گفت: از آنجا که در این مرکز اطلاعات دانشجویان نگهداری می‌شود، بنابراین باید از این اطلاعات به شکل والایی محافظت شود.
وی افزود: مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه باید در زمینه پذیرش دانشجویان برنامه‌های کاربردی داشته باشد و سعی کند در مصاحبه‌ها کسانی که صلاحیت بیشتری دارند، وارد دانشگاه شوند و عدالت آموزشی رعایت شود.

203

کد خبر: 821078

وب گردی

وب گردی