موسوی لارگانی : مجلس  جواب دندان شکنی  به عهد شکنی های آمریکا بدهد

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برجام و عهد شکنی های آمریکا گفت: روند وزارت امور خارجه باید در برجام تغییر کند زیرا ما از این روند ضربه خوردیم.

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایسکا نیوز درمورد عملکرد وزارت خارجه در مورد برجام و عهدی شکنی های آمریکا گفت: در مذاکرات هسته ای که عوامل سیاست خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی وارد آن شدند از همان اول رهبر معظم انقلاب و عده ای دیگر توصیه هایی به عوامل مذاکره کننده داشتند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی بودن و مومن بودن مذاکره کنندگان برجام اظهار داشت: عده ای دیگر هم به مذاکره کنندگان توصیه ها و نکته هایی را می گفتند که با توهین هایی در این مورد مواجه شده و به دلواپسان مشهور شدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به قسم جلاله خوردن صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مجلس مبنی بر سنجیدن تمام جوانب برجام گفت: آقای روحانی قول دادند که در همان روز های ابتدایی توافق همه تحریم ها لغو می شود و ظریف هم گفتند که طرف مقابل به توافق خود عمل خواهد کرد،اما به مرور ما مشاهده کردیم که ادبیات تیم مذاکره کننده در مورد نقض برجام از سوی آمریکا تغییر کرد.

موسوی لارگانی با اشاره به تحریم های جدید از سوی آمریکا در قبال ایران اظهار داشت: این روزها آقای ظریف هم، صحبت های دلواپسان را دارند، صحبت هایی که 3 سال پیش دلواپسان در مجلس نسبت به برجام داشتند و به آن اعتراض می کردند و دکترظریف در حال حاظر همان الفاظ را به کار می برد.

وی ضمن تاکید بر این که صحبت خالی در باره نقض برجام فایده ای ندارد گفت: باید اقدام متقابلی در مواجه با گستاخی های آمریکا انجام دهیم وبرای آن برنامه ریزی کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر انجام اقدامات متقابل از سوی دولت در برابر بدعهدی های آمریکا ابراز داشت : در زمان حال باید دولت دانشمندان هسته ای را بر سر کار آورد و غنی سازی 20درصد را از سربگیرد،تا این کار بازدارنده ای در برابر آمریکا باشد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این نکته که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند گفت: کشوری که خودش ناقض حقوق بشر است نمی تواند در مورد این موضوع صحبت کند.

وی ادامه داد: قطعا چشم های بیدار دنیا بدعهدی هایی که آمریکا در برجام انجام داده است را می بیند و مردم دنیا متوجه این موضوع خواهند شد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر اقدام مجلس در برابر عهد شکنی های آمریکا اظهارداشت : مجلس باید طرحی را به تصویب برساند تا جواب دندان شکنی در برابر گستاخی های آمریکا باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آمریکا در این توافق نامه هرچه خواست از ما گرفت خاطر نشان کرد : ما باید گام به گام در این توافق نامه عمل می کردیم نه این که به همه تعهدات خود عمل کنیم و بعد منتظر طرف مقابل بمانیم.

موسوی لارگانی در مورد روند وزارت امور خارجه در برجام با در نظر داشتن آمدن کابینه بعدی تاکید کرد : در روندی که وزارت امور خارجه در برجام داشت ما ضربه خوردیم و نفر بعدی که برای این پست می آید قطعا بایدطرح و ایده ای برای این کار داشته باشد.

کد خبر: 821095

وب گردی

وب گردی