انهدام ۵۵ تن کالای قاچاق آرایشی و خوراکی غیرمجاز در بوشهر

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق ۵۵ تن کالاهای قاچاق پس از انجام مراحل قانونی در بوشهر منهدم شد.

به گزارش ایسکانیوز، یحیی رضایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر امروز شنبه 7 مرداد ماه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر برخورد قاطع با کالاهای قاچاق اظهار داشت: کالاهای قاچاق که به صورت غیرمجاز و بدون بررسی بهداشتی وارد کشور می‌شود سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی از انهدام کالای بهداشتی قاچاق در بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و مبارزه با خرید، فروش و مصرف کالاهای غیربهداشتی در استان بوشهر، کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی بوشهر ضمن اجرای طرح بازرسی و کنترل محصولات غذایی و آرایشی در سطح عرضه، میزان 55 تن از کالاهای مذکور را پس از انجام مراحل قانونی مربوطه منهدم کردند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مبارزه با کالای قاچاق را راهکار اساسی برای جلوگیری از بروز بیماری دانست و تاکید کرد: با توجه به اهداف استراتژیک وزارت بهداشت و درمان برای مبارزه با ورود محصولات غیربهداشتی قاچاق به کشور و نیز پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور، از ابتدای امسال طرح بازرسی و جمع‌آوری کالاهای غیربهداشتی در استان بوشهر آغاز شده است.

رضایی با بیان اینکه تاکنون در مراحل نخست این طرح، مقادیر زیادی کالای قاچاق توقیف و منهدم شده است خاطر نشان کرد: طرح مذکور با همکاری معاونت بهداشتی و شبکه‌ها و مراکز بهداشت استان بوشهر ادامه دارد که تاکنون نتایج مطلوبی در پی داشته است.

وی بیان کرد: مصرف‌کنندگان در استان بوشهر ضمن همکاری با کارشناسان معاونت غذا و دارو برای بهینه‌سازی فرهنگ محصولات سلامت‌محور، از مصرف محصولات قاچاق که اغلب دارای آلودگی میکروبی و شیمیایی می‌باشند، اجتناب کنند و در صورت مشاهده کالاهای مذکور مراتب را به مراکز بهداشت سراسر استان و معاونت غذا و دارو بوشهر اطلاع دهند.

901

کد خبر: 821100

وب گردی

وب گردی