ساعت کاری کدام استان ها کاهش پیدا کرده است؟

طبق اعلام برخی از مسئولان استان ها برای جلوگیری از خاموشی در فصل تابستان ساعات کاری در این استان ها در هفته جاری کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، با توجه به دمای بالای 50 درجه هوا در برخی از استان های کشور و پیش بینی هواشناسی درباره این موضوع و امکان افزایش دما تا پایان هفته جاری برخی از معاونان استاندارها اعلام کرده اند تا در ساعات اوج مصرف برق ساعت کاری از امروز شنبه 7 مرداد ماه تا 12 مرداد ماه کاهش پیدا کند.

در زیر به این استان ها اشاره شده است؛

استان ایلام

طبق اعلام مسئولان استانداری ایلام، ساعات کار تمامی دستگاه های اجرایی (ادارات، شهرداریها، بانکها، نهادهای انقلاب اسلامی و دانشگاه ها) شهرستانهای ایلام، ایوان، چرداول، سیروان و ملکشاهی از امروز شنبه 7 مرداد ماه لغایت چهارشنبه 11 مرداد ماه ساعت ۶.۳۰ صبح الی ۱۳.۳۰ بعدازظهر می باشد.

استان خوزستان

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: افزایش دما 3 تا 5 درجه ای در استان خوزستان ،ساعات کار کلیه ادارات، سازمانها، بانکها، شرکتها، مراکز آموزشی و دستگاه های اجرایی از امروز شنبه هفتم مرداد تا دوشنبه نهم مرداد ساعت 13 می باشد.

وی همچمنین تصریح کرد:به دلیل گرمای بالای هوا در روزهای پیش رو و لزوم رفاه حال شهروندان و صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج بار، زمان اتمام کار همه ادارات به جز مراکز عملیاتی، درمانی، آتش نشانی، امدادی و بیمارستان ها در سراسر استان را کاهش دادیم.

استان فارس

رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس بیان کرد: ادارات وشرکت‌ها، سازمان ها، بانک‌ها، شهرداری‌ها و موسسات غیردولتی دراستان موظفند ساعت کاری خود را از امروز شنبه 7 مرداد ماه به مدت پنج روز به گونه‌ای تنظیم کنند که پایان آن ۱۳ و ۳۰ دقیقه باشد.


استان گیلان

محمد علی نجفی در بخشنامه ای به تمامی مدیران دستگاههای اجرایی و روسای سازمان ها و ادارات استان به منظور مدیرت در مصرف برق ساعات کاری در هفته دوم ماه جاری ( ۹۶/۵/۷ لغایت ۹۶/۵/۱۲) را از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تعیین کرد .

وی در این بخشنامه ذکر کرد: استفاده از تجهیزات پرمصرف علی‌الخصوص وسایل سرمایشی در ساعات کاری حتی‌الامکان محدود و نیم ساعت قبل از پایان ساعات کاری، وسایل سرمایشی و بلافاصله بعد از پایان ساعات کاری نیز تجهیزات روشنایی و اداری خاموش گردد.

استان مازندران

علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: گرمای هوای استان در تابستان در40 سال اخیر بی سابقه بوده است، تصریح کرد: مسافران سعی کنند از اقامت زیاد در طبیعت خودداری تا دچار گرمازدگی نشوند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در ادارات استان آغاز شده است، افزود: ساعات کار ادارات استان از فردا ساعت 6.30 صبح آغاز و ساعت 13.30 به پایان خواهد رسید.

وی افزود: انتظار ما این است که از روز شنبه تا آخر هفته و در چهار روز پایان هفته که با یک رشد بار فزآینده روبرو خواهیم شد مردم به مدیریت مصرف توجه بیشتری داشته باشند.

استان یزد

بنا به اعلام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد، با توجه به پیش‌بینی ورود یک جبهه هوای گرم به داخل کشور و افزایش نسبی دما و ضرورت کاهش مصرف انرژی، ساعات کاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان یزد از تاریخ ۹۶/۰۵/۰۸ تا پایان هفته جاری (پنجشنبه ۹۶/۰۵/۱۲) از ساعت ۰۶:۳۰ صبح آغاز و در ساعت ۱۴ خاتمه می‌یابد.

همچنین علیرضا احمدی‌یزدی معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر در گفت وگویی بیان کرده است که با توجه به گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق هفته گذشته با امضای مدیرعامل توانیر قرار شده است که در برخی از استان‌ها ساعت اداری تا ۱:۳۰ ظهر باشد تا از این طریق بتوان میزان مصرف برق را کاهش و از خاموشی کشور جلوگیری کرد.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به اطلاعیه ها و صحبت های برخی از مسوولین با ورود موج گرمای هماهنگ به کشور، در برخی از استان‌های کشور از جمله تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ایلام در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف شاهد خاموشی خواهیم بود.

901/900

کد خبر: 821120

وب گردی

وب گردی