شیکاگو هم در تیررس موشک‌های کره‌شمالی قرار گرفت

تحلیلگران معتقدند دومین موشک بالستیک قاره‌پیمای هوآسونگ ۱۴ کره‌شمالی علاوه بر شهر‌های لس‌آنجلس و دنور قادر است شیکاگو را هم هدف قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی ایونینگ استاندارد؛ کره شمالی شب گذشته دومین موشک بالستیک قاره پیمای هوآسونگ ۱۴ خود را آزمایش کرد.

خبرگزاری مرکزی کره اعلام کرد «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی از آزمایشموشک بالستیک قاره پیمای هوآسونگ ۱۴ ابراز رضایت کرده است. این موشک پس از پرتاب، ۴۷ دقیقه و ۱۲ ثانیه درحال حرکت بوده است. حداکثر ارتفاع آن سه هزار و ۷۲۴ کیلومتر و ۹۰۰ متر بوده و مسافت ۹۹۸ کلیومتری را طی کرده است. بر اساس گزارش این خبرگزاری، آزمایش موشکی شب گذشته پیونگ یانگ با هدف بررسی بُرد موشک و تحمل کلاهک هسته‌ای بزرگتر بوده است.

تحلیلگران اعلام کردند موشک بالستیک کره شمالی که در تاریخ ۴ ژوئیه همزمان با سالروز استقلال آمریکا آزمایش شد قادر به هدف قرار دادن آلاسکا، لس آنجلس و دنور بود. این در حالی است که بررسی‌های آزمایش موشکی شب گذشته پیونگ یانگ نشان می‌دهد، دامنه تهدیدات موشکی این کشور گسترش یافته و کره شمالی به احتمال زیاد شهر‌های لس آنجلس، شیکاگو و دنوِر در آمریکا را می‌تواند هدف قرار دهد.

یوشیهید سوگا، سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد دومین موشک بالستیک قاره پیمای هوآسونگ ۱۴ کره شمالی که شب گذشته آزمایش شد ۵ دقیقه طولانی‌تر از آزمایش موشکی قبلی بود. این به آن معناست که بُرد موشک نیز افزایش یافته است.

در پی آزمایش موشکی کره شمالی، نیرو‌های آمریکا و کره جنوبی رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند. در این رزمایش مشترک، موشک‌هایی به سمت آب‌های منطقه‌ای کره جنوبی در امتداد ساحل شرقی پرتاب شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

801

کد خبر: 821128

وب گردی

وب گردی