بازوند خبر داد: کارخانه سرم سازی در بروجرد احداث می شود

استاندار لرستان گفت: کارخانه سرم سازی با سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر در شهرستان بروجرد احداث می شود.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری استان لرستان در سالن همایشات استانداری افزود: از سال 92 نخستین تقاضا از هلدینگ های سرمایه گذاری از بنیاد شهید بود که با پیشنهاد به سازمان اقتصادی کوثر این سازمان در لرستان سه هزارو 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد.
وی ادامه داد: اجرای یکی از طرح‌ های مدرن تولید گوشت مرغ با اشتغالزایی 100 نفر به طور مستقیم و بیش از 2 هزار نفر به طور غیرمستقیم، برج های تجاری کیو، پرورش ماهی در الشتر و الیگودرز و احیای بسیاری از طرح های تعطیل شده لرستان از اقدامات سازمان اقتصادی کوثر می باشند.
وی گفت: مجتمع توانبخشی بنیاد شهید که امروز به بهره برداری رسید نیازمند تجهیز است که برای این کار از محل اعتبارات عمرانی کمک خواهیم کرد.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه چراغ راه همه است، اظهار کرد: طبیعی است که یک برنامه زمانی موفق است که بدنه کارشناسی خوبی داشته باشد.
وی یکی از ضعف های سیستم اداری را توجه نکردن به بهره‌ وری دانست و افزود: در ایران 22 تا 24 دقیقه کار مفید انجام می شود که باید سند توسعه استان برای حل مشکلات تعریف کنیم.
وی بیان کرد: اگر دولت بتواند 85 درصد هزینه توسعه آبیاری نوین را بدهد فرصت خوبی برای راندمان کشاورزی ایجاد می شود که از 35 به 75 درصد افزایش می یابد.
بازوند یکی از چالش های اساسی لرستان را اشتغال دانست و افزود: آسیب شناسی معضلات استان را جزو برنامه های خود قرار داده ایم.
وی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور گفت: نمازجمعه یکی از دستاوردهای انقلاب و یادگار امام خمینی (ره ) می باشد.
وی افزود: نماز جمعه جایگاه وحدت بوده و مردمی نمودن دفاع مقدس از جایگاه نماز جمعه بود و باید از یادگار حضرت امام به خوبی پاسداری کنیم.
وی با بیان اینکه برخی از ایثارگران و خانواده های آنان گله هایی دارند، گفت: بعضی کارها نیازمند قانون است برای رفع مشکل در تلاش هستیم اما برخی ایثارگران گرفتار مباحث بانکی هستند.
استاندار لرستان افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی پیرو درخواست های استانی با هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری که 75 درصد در بخش اشتغال و 20 درصد آن عمرانی است در مناطق محروم استان اقدام به سرمایه گذاری کرده که این برنامه ها هدیه مقام معظم رهبری به مردم لرستان است.

901

کد خبر: 821144

وب گردی

وب گردی