شاخص بورس امروز منفی شد/صنایع برتر مشخص شد

شاخص کل در اولین روز هفته با 88 واحد افت همراه بود و در نهایت در کانال 81 هزار و 420 واحد به معاملات پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شاخص کل در اولین روز هفته با 88 واحد افت همراه بود و در نهایت در کانال 81 هزار و 420 واحد به معاملات پایان داد.

شاخص قیمت با 28 واحد کاهش به 26 هزار و 400 واحد، شاخص کل (هم وزن) با 58 واحد کاهش به 17 هزار و 765 واحد، شاخص آزاد شناور با 230 واحد کاهش به 89 هزار و 703 واحد، شاخص بازار اول 8 واحد کاهش به 57 هزار و 515 واحد و شاخص بازار دوم با 485 واحد کاهش به 177 هزار و 665 واحد رسیدند.

لازم به ذکر است، نماد پالایش نفت بندرعباس با 88 واحد، ملی صنایع مس ایران با 48 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان نیز با 31 واحد بیشترین تاثیر مثبت را شاخص کل ایجاد کردند.

در مقابل از جمله نمادهایی که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و باعث رشد منفی شاخص شدند فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و صنعتی و معدنی چادرملو بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۸۴ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار و ۴۷۶ نوبت داد و ستد بود.

در گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی نیز اکثریت نمادها از جمله آنهایی که حجم و ارزش معاملات بالایی داشتند با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

آیفکس نیز امروز با رشد اندک ۰.۶ واحدی روبه رو شد و به رقم ۹۲۰.۷ رسید.

ارزش معاملات فرابورس ایران به ۱۰۱ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۱ هزار نوبت داد و ستد بود.

شرکت آتیه داده پرداز، پتروشیمی زاگرس ونفت پاسارگاد بیشترین تاثیر مثبت را بر نماد شاخص کل در فرابورس و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و تولید برق عسلویه مپنا بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

در ادامه محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز دلیل روند منفی شاخص کل در بازار سرمایه را اینگونه بیان کرد: تمام شرکت هایی که امروز در بازار معامله شدند به جز شرکت های کوچک در بازار منفی بودند.

او گفت: با توجه به اینکه امروز نماد نفت بندرعباس باز شد تا حدودی از نزولی شدن روند بازار کم کرد.

حیدری افزود: بیشتر سهام های کوچک به خصوص سهام هایی که در بازار پایه فرابورس مورد معامله قرار گرفتند در بازار امروز مثبت بودند.

401

کد خبر: 821169

وب گردی

وب گردی