مردم ژاپن مهمان نواز، خون‌گرم و دقیق هستند/ توکیو زیر ساخت‌های مناسبی برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ دارد

سیامند رحمان که به دعوت فدراسیون وزنه‌برداری ژاپن به این کشور سفر کرده بود، در بازگشت از توکیو پیرامون برنامه‌های انجام شده در این سفر گفت‌وگویی انجام داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت جانبازان و معلولین، رحمان ضمن مثبت ارزیابی کردن این سفر گفت: خوشحالم که این فرصت پیش از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو به دست آمد که به ژاپن سفر کنم و تجربه بسیار خوبی بود.

وی افزود: در این سفر بازدید و نشست‌های متعددی پیش‌بینی شده بود که طبق برنامه انجام شد. از جمله دیدار با دانش‌آموزان ژاپنی و پاسخ دادن به پرسش‌های آنها، نشست خبری با مطبوعات و خبرگزاری‌های ژاپن، حضور در ضیافت شام شرکت الیکو (تولید کننده تجهیزات وزنه‌برداری)، بازدید از نمایشگاه تجهیزات ورزشی که بسیاری از کشورها در آن حضور داشتند و آخرین تجهیزات و لوازم بدنسازی، وزنه‌برداری و سایر وسایل ورزشی به نمایش گذاشته بود، امضای یادبود بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو که در مراسم امضای آن رئیس شرکت تویوتا نیز حضور داشت، شرکت در سمیناری با حضور ورزشکاران و مربیان ژاپنی و در نهایت مهار نمادین وزنه 280 کیلوگرمی در نمایشگاه تجهیزات ورزشی و نیز شرکت در کاپ الیکو که مسابقاتی نمادین بود و هشت وزنه‌بردار دارای معلولیت به همراه من وزنه‌برداری کردیم.

قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان خاطرنشان کرد: یکی از کارهای جالبی که از سوی میزبان انجام شد تهیه مستندی از سفر من به ژاپن بود که از بدو ورود آغاز می‌شد و در یکی از بخش‌های این مستند از من خواسته شد که به زبان انگلیسی، تماشاچیان را به دیدن مسابقه‌ام در پارالمپیک 2020 دعوت کنم و در کنار آن به برپایی بازی‌های پارالمپیک در این کشور نیز اشاره کنم.

دارنده دو نشان طلای بازی‌های پارالمپیک گفت: در بازدید از شهر توکیو، نکته‌ای که بسیار توجهم را جلب کرد، مناسب‌سازی شهری بود. به نحوی که در وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، ورودی ساختمان‌ها و ... پیش‌بینی‌های لازم برای حضور افراد دارای معلولیت شده بود و این مساله نشان از اهمیت این کشور به نیازهای این قشر دارد.

رحمان ادامه داد: نکته دیگر، تبلیغات بسیار گسترده در این کشور برای بازی‌های پارالمپیک بود که حتی می‌توان گفت این تبلیغات به نسبت المپیک نیز بیشتر بود. دهکده بازی ها نیز تا سال آینده تکمیل می‌شود و این کشور در صدد است تا مسابقات پیش پارالمپیکی را به منظور آمادگی هر چه بیشتر برگزار کند. در مجموع می‌توان گفت این کشور با زیرساخت‌های خوبی که تدارک دیده و همچنین مناسب سازی‌های انجام شده، برای برگزاری بازی‌های پارالمپیک آمادگی خوبی دارد.

رکورددار دسته فوق سنگین معلولین جهان در پایان اظهار داشت: خوشحالم که به این سفر دعوت شدم و باید بگویم که مردم ژاپن بسیار مهمان نواز، خون گرم و دقیق هستند و در تلاشند تا یکی از بهترین پارالمپیک‌های تاریخ را میزبانی کنند.

602

کد خبر: 821184

وب گردی

وب گردی