نگرانی رییس جمهور چین از رخنه فساد در حزب حاکم

«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق و دبیر کل حزب حاکم چین از رخنه فساد مالی در حزب کمونیست ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، وی که از سال ۲۰۱۳ میلادی قدرت را در چین در دست گرفت و سردمدار مبارزه با فساد در کشورش است، گفت که ما نمی توانیم کورکورانه حرکت کنیم و امیدوار باشیم که فساد به خودی خود در حزب حاکم ریشه کن می شود.
اظهارات مقام عالی کشور چین در حالی صورت می گیرد که مقام های قضایی این کشور از چهار سال قبل تاکنون در راستای مبارزه با فساد مالی در میان دستگاه های دولتی و حزبی بیش از یک میلیون نفر از مقام ها را دستگیر و مورد بازجویی قرار داده اند.
شین هوا، خبرگزاری رسمی چین گزارش کرده است که مبارزه با فساد در همه دستگاه های دولتی و حزبی با قدرت ادامه خواهد یافت.
همزمان رییس جمهور چین تاکید کرده است که فساد تهدیدی جدی برای حاکمیت حزب می باشد و نمی توان به آن بی اعتنا بود.
وی که در حضور مقام های دولتی و استانی سراسر کشور سخن می گفت، اظهار داشت که خوشبینی کورکورانه در مورد مبارزه با فساد در حزب نادرست است و باید قدرت و اقتدار حزب را با ریشه کن کردن فساد تحکیم بخشید.
اظهارات وی پس از آن انجام می شود که اعلام شد «سون جینگ چای» دبیر سابق حزب در شهر چونگ چینگ یکی از چهار شهر مهم و مستقل زیر نظر مستقیم دولت مرکزی، به اتهام فساد مالی دستگیر شده است.
«شی جین پینگ» به عنوان فرمانده کل قوای چین، در آستانه نودمین سالگرد تاسیس ارتش اول ماه اوت، در سخنانی تاکید کرده بود که در مسیر نوسازی ارتش باید مبارزه با فساد در اولویت قرار گیرد.
اظهارات «شی» در شرایطی است که این کشور برای برگزاری کنگره حزب در نیمه دوم سال جاری میلادی آماده می شود و یکی از برنامه های آن تحکیم قدرت رهبری حزب و کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 821215

وب گردی

وب گردی