نتانیاهو دستگاه امنیتی را مسئول شکست خود در حوادث مسجد الاقصی دانست

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) را مسئول اصلی شکست خود در مساله برداشتن نرده‌ها و درهای الکترونیکی دروازه‌های مسجد الاقصی دانست

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه عبری زبان «ان آر جی» وابسته به موسسه رسانه‌ای معاریو که یک رسانه نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی است، به نقل از نتانیاهو اعلام کرد: طرح‌های ترسناکی که شاباک در جلسه اخیر کابینه کوچک امنیتی اسرائیل موسوم به «کابینت» مطرح کرد، سبب شد تا نتانیاهو تصمیم به برچیدن درهای الکترونیکی و نرده‌ها از اطراف مسجد الاقصی بگیرد.
«دیوید بیتان» رئیس ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی و عضو کنیست رژیم صهیونیستی نیز با حمله به شاباک، اعضای این نهاد اطلاعاتی را مجموعه ای از ترسوها خواند.
پایگاه اسرائیلی «آی 24» هم در این باره سخنان بیتان به ارتش اسرائیل را منعکس و گزارش کرد، همه هم و غم کارکنان شاباک این است که سالم به خانه‌هایشان برگردند.
رئیس ائتلاف دولتی اسرائیل در مجلس نمایندگان رژیم صهیونیستی با حمایت از موضع نتانیاهو در قبال شاباک گفت: اگر حادثه سفارت اسرائیل در اردن اتفاق نمی‌افتاد، نتانیاهو هرگز درهای الکترونیکی را بر نمی‌چید.
بیتان افزود: اظهارات شاباک و ارتش اسرائیل هیچ راهی برای نتانیاهو باقی نگذاشت و وی مجبور شد نرده‌ها و درهای الکترونیکی از مسجد الاقصی را برچیند.
«نداو ارغمان» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) برداشتن نرده‌ها و درهای الکترونیکی از دروازه های بیت‌المقدس را بهترین تصمیم برای امنیت اسرائیل دانسته بود.
انتقاد شدید نتانیاهو از شاباک، سبب واکنش «اسحاق هرتزوگ» رئیس پیشین حزب کارگر»؛ حزب مخالف نخست وزیر اسرائیل شد.
هرتزوگ با بیان این که «اعضای شاباک شبانه روز برای حفظ امنیت اسرائیل تلاش می کنند» از نخست وزیر خواست که از سازمان اطلاعات و امنیت داخلی عذر خواهی کند.
نتانیاهو 23 تیرماه و درپی کشته شدن دو نظامی صهیونیست دستور بستن درهای مسجد‌الاقصی به روی نمازگزاران و نصب درهای الکترونیکی در ورودی این مسجد مقدس را صادر کرده بود.
سرانجام مقاومت مردم فلسطین، فشار مجامع بین‌المللی و خشم و انزجار شدید مسلمانان در سراسر جهان اسرائیل را مجبور به برداشتن تمامی درهای الکترونیکی و نرده‌ها در ورودی مسجدالاقصی کرد.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 821305

وب گردی

وب گردی