پشت پرده تعلل وزارت ورزش در انتخاب اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس/ ترس از ناکامی احتمالی و خشم هواداران

باید دید وزارت ورزش چه زمانی اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس را معرفی می‌کند و آیا شنبه مورد نظر مدیران وزارتخانه سرانجام فرا می‌رسد یا خیر.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، «اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هفته آینده معرفی می‌شوند.» این جمله در ماه‌های اخیر به کرات از زبان وزیر ورزش و محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش شنیده شده اما با وجود آغاز مسابقات لیگ برتر هفدهم هنوز این اتفاق رخ نداده است.

اوایل تیرماه مجمع عمومی باشگاه استقلال به صورت رسمی معرفی شده اما وزارت ورزش هنوز بر سر انتخاب اعضای هیات مدیره جدید باشگاه سرخ‌پوش پایتخت به جمع‌بندی نرسیده است. مسعود سلطانی‌فر و محمدرضا داورزنی، بارها شنبه هفته آینده را از ماه‌های پایانی سال گذشته تا کنون، تاریخ نهایی انتخاب هیات مدیره پرسپولیس قلمداد کرده‌اند اما همچنان علی‌اکبر طاهری و همکارانش در رأس این باشگاه مشغول به کار هستند.

چند روز دیگر عمر مدیریت طاهری در باشگاه پرسپولیس به دو سال می‌رسد اما او مانند گذشته سرپرست این باشگاه محسوب می‌شود و با وجودی که مدت سرپرستی او به شکل قانونی به پایان رسیده اما نه حکم سرپرستی او به مدیرعاملی تبدیل می‌شود و نه جای خود را به مدیر دیگری می‌دهد.

طاهری رابطه بسیار نزدیکی با محمود گودرزی، وزیر پیشین ورزش داشت اما سلطانی‌فر در این مدت نه علیه سرپرست باشگاه سرخ‌پوش پایتخت موضع گرفته و نه از ادامه حضور او به شکل شفاف حمایت کرده است. در هیات مدیره پرسپولیس دو عضو فوتبالی به نام‌های جعفر کاشانی و محمدرضا زادمهر، دو ستاره سال‌های دور سرخ‌پوشان حضور دارند که البته در این مدت بسیار منفعل عمل کرده‌اند. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این دو در تصمیمات کلان باشگاه دخالت داده نمی‌شوند و تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها توسط طاهری، حمیدرضا گرشاسبی و البته محمدعلی ترکاشوند، معاون اقتصادی باشگاه که عضو هیات مدیره هم نیست، انجام می‌شود.

هنوز علل تعلل پایان‌ناپذیر وزارت ورزش برای تعیین تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس مشخص نیست اما شنیده می‌شود سلطانی‌فر از عواقب احتمالی ایجاد تغییر و تحولات در کادر مدیریتی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر هراس دارد. طاهری با وجود انتقادات فراوانی که به مدیریت مالی او وارد می‌کنند، توانسته کارنامه درخشانی را در دوران مدیریت خود ثبت کند و نزد هواداران تیمش هم از مقبولیت بالایی برخوردار است.

پرسپولیس تحت نظر طاهری توانسته پس از 9 سال عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کند و به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا برسد، بنابراین ایجاد تغییرات و انتخاب اعضای جدید، در صورت ناکامی احتمالی سرخ‌پوشان می‌تواند وزارت ورزش را مقابل هواداران پرسپولیس قرار دهد. همچنین برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس رابطه بسیار خوبی با طاهری دارد و گفته می‌شود این مربی کروات علاقه‌مند نیست با مدیر دیگری همکاری کند. باید دید وزارت ورزش چه زمانی اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را معرفی می‌کند و آیا شنبه مورد نظر مدیران وزارتخانه سرانجام فرا می‌رسد یا خیر.

604

کد خبر: 821343

وب گردی

وب گردی