انعقاد تفاهم نامه انجام مطالعه و تحقیقات مرتبط با آب های نامتعارف استان کرمان

تفاهم نامه انجام مطالعه و تحقیقات مرتبط با آب های نامتعارف ژرف (تجدیدپذیر) استان کرمان، فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزرات نیرو و استانداری کرمان منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز، در راستای ایجاد تعاملات لازم جهت بهره مندی از حداکثر ظرفیت ها در زمینه علم و فناوری و نیز بهره گیری از فرصت های فناورانه جهت پاسخ به نیازهای کشور در زمینه مطالعه و تحقیقات مرتبط با آب های نامتعارف ژرف (تجدیدپذیر) ، در حاشیه جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان کرمان، توافق نامه ای فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزرات نیرو و استانداری کرمان منعقد شد.
این توافق نامه در زمینه برنامه ریزی و اجرای پروژه توسعه و بومی سازی فناوری های پیشرفته جهت شناسای موقعیت و ظرفیت منابع آب ژرف استان کرمان با هدف بسترسازی، نهادینه نمودن و مستندسازی انجام مطالعات و تحقیقات مرتبط با موضوع توافق نامه در ابعاد مختلف، کمک به تولید اطلاعات جهت برنامه ریزی های آتی نحوه استفاده از پتانسیل منابع آبی کشور براساس توجیه فنی، اقتصادی، اجتماعی وزیست محیطی و حقوق بین الملل، شناسایی و انتقال فناوری های پیشرفته شناسایی آب های عمیق تجدیدپذیر به داخل کشور و نیز کمک به بومی سازی دانش های فنی مربوطه منعقد شد.

کاهش هزینه انتقال آب به استان کرمان با اجرای طرح آب های ژرف
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید براینکه با استفاده از آب های ژرف و سپس در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
علیرضا دلیری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه استفاده از آب های ژرف استان کرمان با حصور وزیر نیرو، افزود: استفاده از آب های ژرف در استان کرمان در دستور کار قرار گرفته است و با اجرای این طرح اتفاقات خوبی در آب استان رخ خواهد داد.
وی یادآورشد: در این پروژه پس از شناسایی پتانسیل‌های آبی استان، از طریق نقشه‌های سطحی زمین شناسی، مطالعات ژئوفیزیک انجام و در نهایت حفاری چاه در بلوک‌های اکتشاف آب در نقاط عمیق و ژرف انجام خواهد شد به گونه ای که این طرح می تواند نیاز این استان را به انتقال آب حوزه به حوزه مرتفع سازد.

901

کد خبر: 821366

وب گردی

وب گردی