وحید نصیریان به سمت خانه ابدی تشییع شد/اهدای اعضای خالق «قلب سیمرغ»

پیکر وحید نصیریان با حضور جمعی از هنرمندان و مدیرانی سینمایی در فضایی آرام و گله‌مندانه و در حالی که اعلام شد، اعضای بدن این هنرمند اهدا شده است به سمت زادگاهش تشییع شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم تشییع پیکر وحید نصیریان، کارگردان فیلم های انیمشن، صبح امروز 8 مرداد ماه از مقابل خانه سینما برگزار شد.

روانبخش صادقی، عضو هیات مدیره خانه سینما در این مراسم ضمن ابراز ناراحتی از فوت ناگهانی این فیلمساز، گفت: وحید برای من دوستی بود که هیچگاه نتوانستم به دوستی او شک کنم، وحید با وجود اینکه همیشه می خندید اما غمی در چهره اش پنهان بود.

در ادامه مراسم احمد عربانی، کاریکاتوریست پس از صحبت های صادقی، بیان کرد: سالها باید بگذرد تا باز هم هنرمندی مانند وحید را داشته باشیم.

محسن امیریوسفی، کارگردان سینمای ایران و از دوستان وحید نصیریان، با انتقاد از اکران نشدن فیلم آخر این هنرمند عرصه انیمیشن، اظهار کرد: وحید جان آسوده بخواب که دیگر به اکران فیلم و تصویب فیلمنامه نیازی نداری. او از نسل فیلمسازان نوگرای سینمای ایران بود و می‌خواست راه نو را دنبال کند.

وی افزود: به فرشته مرگ می‌گویم که تکه تکه‌های وحید در میان نسل ۷۶ است و امیدوارم فضا برای این نسل باز شود و مدیران با حمایتشان آخرین فیلم بلند او را اکران کنند.

پس از صحبت های امیریوسفی، بیژن میرباقری، کارگردان تلویزیون، گفت: متاسفم که جهان دیگر نمی تواند صدای خنده وحید را بشنود. همواره در دورهمی ها صدای خنده وحید بود که ما را جمع می کرد، به یاد خنده‌هایش سکوت کنید، آقای سید مهدی طباطبایی نژاد اجازه دهید ما فیلم وحید را ببینیم.

در ادامه مراسم، محمدعلی صفورا، از فیلمسازان انیمیشن، با اشاره به وضع نامناسب هنرمندانی که در زمینه پویانمایی فعالیت می کنند، بیان کرد: انیمیشن در حالی وحید را از دست داد که این حوزه تریبونی ندارد و متاسفانه سایر هنرمندان انیمیشن نیز در چند سال گذشته به دلیل وضع معیشتی در حال رفتن از ایران هستند.

علیرضا شفق نژاد، رهبر کر ارکستر فیلارمونیک هم با اعتراض به اکران نشدن فیلم نصیریان، گفت: «قلب سیمرغ» در جشنواره فجر سال ۸۶ جایزه گرفت. اما مشخص نیست فیلمی که جایزه گرفته است به چه علت اکران نشد؟؟

در ادامه، جلال نصیریان عموی وحید نصیریان، گفت: حس وطن دوستی نصیریان را به خوبی در « قلب سیمرغ» می توان دید. وحید به من توصیه کرده بود که «اگر من زود رفتم و از نسوج من چیزی باقی بود آن را هدیه کنید» و من دیروز خبر اهدای عضو را به رئیس علوم پزشکی دادم.

پس از صحبت های عموی وحید نصیریان، ماهور، پسر این هنرمند به همراه فلوت نوازی یکی‌ از دوستان وحید نصیریان (حامد ملک) دل نوشته‌ای را از ترجمه‌های او برای پدر خواند و آرزو کرد که او در بهشت، شانس دیگری داشته باشد.

در پایان مراسم، منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما، یادآور شد: در این‌ ایام آنچه را از دست دادیم برایمان دردآور است. طی چند وقت افراد زیادی را از دست دادیم و وحید هر آنچه داشت در ۴۵ سال عمر خود به دست آورد.

پیکر این هنرمند پس از تشییع از مقابل خانه سینما به شهر تبریز منتقل شد تا در آنجا به خاک سپرده شود.

503

کد خبر: 821386

وب گردی

وب گردی