توسعه صنایع آلوده‌کننده در البرز ممنوع است

استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز در شعاع 120 کیلومتری تهران است، گفت: به همین سبب توسعه صنایع آلوده‌کننده در البرز ممنوع است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدحمید طهایی استاندار البرز در مراسم افتتاح پارک تخصصی علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز (یکشنبه 8 مرداد ماه) در گرمدره برگزار شد، با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت استان البرز 2 برابر نرخ رشد جمعیت کشور است، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان بالا است.

استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز در شعاع 120 کیلومتری تهران است، ادامه داد: به همین سبب توسعه صنایع آلوده‌کننده در البرز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه زمین در استان البرز کم است، بیان کرد: البرز مهد کشاورزی و دانشگاه‌های آن است ولی باز هم در زمینه کشاورزی محدود است.

طهایی با بیان اینکه اشتغال باید در حوزه خدمات توسعه یابد، اضافه کرد: با توجه به تحصیلات سطح بالا در استان و وجود پارک‌های علمی درخواست دادیم در حوزه کشاورزی هم پارک علم و تخصصی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه البرز در حوزه قطعه‌سازی هم نیازمند سازماندهی پارک علمی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه البرز هاب دارویی است در این زمینه هم می‌تواند پارک علم و فناوری داشته باشد.

طهایی ادامه داد: به جای اینکه یک نقطه محدود را پارک اعلام کنیم استان کریدور پارک علم و فناوری اعلام شود و افراد گوناگون برای این امر اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به حوزه زیرساختها، اظهار داشت: خدمت الکترونیکی از 48 خدمت به 575 خدمت و خدمات پیشخوان از 70 به 300 خدمت افزایش یافته است. شبکه دولت الکترونیک در البرز دنبال امضا دیجیتال است و بین 10 اداره ارتباط الکترونیکی وجود دارد.

901

کد خبر: 821400

وب گردی

وب گردی