هاشمی : کلید حل مشکلات اقتصادی در اجرای بهینه برنامه های اقتصاد مقاومتی است

سیدحسین هاشمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات اقتصادی استان در اجرای بهینه برنامه های اقتصاد مقاومتی است گفت: بخش خصوصی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی سکاندار است و نقش اتاق بازرگانی هم در این مسیر پر رنگ است.

به گزارش ایسکانیوز؛ سیدحسین هاشمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات اقتصادی استان در اجرای بهینه برنامه های اقتصاد مقاومتی است گفت: بخش خصوصی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی سکاندار است و نقش اتاق بازرگانی هم در این مسیر پر رنگ است.

هاشمی افزود: لازم است در نشستی با حضور هیئت رئیسه اتاق بازرگانی زمینه صدور کارت بازرگانی و فعالیت بخش خصوصی هموار شود.

استاندار تهران در ادامه سخنانش با اشاره به طرح برنامه اشتغال فراگیر گفت: تا ۲۰ مردادماه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با همه فرمانداران استان در شهرستان ها نشستی برگزار کند و موضوع اجرای طرح اشتغال در شهرستان ها و دستیابی به وضعیت اشتغال بررسی و گزارشی ارائه شود.

در پایان این جلسه نعمت الله ترکی رییس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه سهم استان در خصوص اجرای طرح مهارت آموزی در زمینه اشتغال فراگیرو فرآیند اجرای طرح بررسی شد.

وی ادامه داد: استانداردسازی فعالیت های اقتصادی در زمینه تولید مواد غذایی از ابتدا تا مصرف نهایی در این نشست مطرح و مقرر شد اداره کل استاندارد با همکاری دستگاه های صنعت معدن و تجارت،واحدهای صنعتی و جهادکشاورزی کالاهایی که مورد تایید نیستند کنار بگذارند.

به گفته ترکی در این نشست موضوع راه اندازی سامانه مشاوره ای بخش خصوصی در زمینه کارآفرینی بانوان و ایجاد فرصت شغلی در این حوزه مطرح و تبادل نظر شد.

گفتنی است، براساس طرح اشتغال فراگیر قرار است امسال ۹۵۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود که سهم استان تهران حدود ۷ هزار شغل است، اجرای طرح اشتغال فراگیر از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای عالی اشتغال کشور در حال پیگیری و اجرا است در این طرح ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی برای ورود به بازار کار نسبت به امر اشتغال‌زایی اقدام خواهد شد.

کد خبر: 821468

وب گردی

وب گردی