موسسات مالی باید در کنار صنایع قرار گیرند/ تنش های سیاسی قیمت طلا را افزایش داد

رییس انجمن صنعت طلا و جواهر ایران گفت: در صورتی که به دنبال احیای صنایع و تولید هستیم باید موسسات مالی در کنار صنایع قرار بگیرند.

محمد ولی، رییس انجمن صنعت طلا و جواهر ایران در گفت و گو با ایسکانیوز درخصوص روند معاملات طلا در هفته گذشته گفت: اوایل هفته گذشته اونس جهانی با قیمت 1229 دلار مورد معامله قرار گرفت اما تا روز گذشته روند افزایشی ادامه داشت و به نرخ 1270 دلار رسید و می توان گفت که با افزایش 45 دلاری همراه بوده است، لازم به ذکر است که طلا در حال طی کردن مسیر طبیعی خود است تا به جایگاه اصلی خود برسد.
او دلایل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی را برشمرد و افزود: وجود مسایل و تنش‌های سیاسی در دنیا به خصوص بحث موشک‌های کره شمالی و نیز اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران دست به دست یکدیگر دادند تا روند افزایشی قیمت طلا از حالت ملایم خارج و با سرعت بیشتری پیش رود.
محمد ولی اظهار داشت: طی چند روز گذشته شاهد تقاضای بالا در بازار نبودیم و باید گفت که تحریم های آمریکا علیه ایران باعث رقابتی شدن بحث دلار و ریال شده است.
او به تغییرات قیمتی سکه اشاره و بیانکر: سکه با تغییرات چندانی روبرو نبوده است، هفته گذشته نرخ آن 1 میلیون و 219 هزار تومان بود اما روز گذشته قیمت آن به 1 میلیون و 224 هزار تومان رسید بنابراین با افزایش همراه بوده است.
رییس انجمن صنعت طلا و جواهر ایران تاثیر روی کارآمدن کابینه جدید در دولت دوازهم را اینگونه بیان کرد: تمام فعالان بازار به نوعی در انتظار تغییرات تیم اقتصادی دولت هستند، به طور قطع این امر در کوتاه مدت تاثیری ندارد بلکه طی 6 یا 7 ماه آینده شاهد تغییرات ایجاد شده در کشور خواهیم بود و به نوعی می توان گفت این امر در کوتاه مدت تاثیر چندانی ندارد اما پیش بینی های انجام شده حاکی از بهبود روند اقتصادی کشور در بلند مدت است.

او با اشاره به روند معاملاتی طلا در دولت یازدهم گفت: تاکنون روند معاملاتی طلا مثبت بوده است و طی 4 سال آینده وضعیت بهتر می شود بدین معنا که در 4 سال دولت یازدهم سیاست و اقتصاد را هموار کردیم و نتیجه آن را در 4 سال دوم یعنی دولت دوازدهم خواهیم دید.
محمد ولی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در دولت دوازدهم موسسات مالی در کنار صنایع قرار گیرند، در صورتی که این اتفاق رخ دهد و موسسات مالی به جای اینکه به دنبال ایجاد بنگاه اقتصادی باشند، حامی صنایع شوند به طور حتم تا پایان دولت دوازدهم به اقتصاد مقاومتی دست خواهیم یافت.
او گفت: در صورتی که به دنبال احیای صنایع و تولید هستیم باید موسسات مالی در کنار صنایع قرار بگیرند.

محمدولی با تاکید بر اینکه مقرراتی را که مخل تولید هستند بایداز مسیر حرکت تولید کنندگان و صنایع برداشته شوند، گفت: در صورت توجه دولت دوازدهم به این نکات به طور قطع شاهد دولت بسیار خوبی برای کشور خواهیم بود.

401

کد خبر: 821496

وب گردی

وب گردی