واعظی: دانشگاه‌ها آینده مراکز صنعتی را مشخص می‌کنند

وزیر ارتباطات و اطلاعات بر همکاری سه ضلع دولت، بخش خصوصی و دانشگاه تاکید کرد و گفت: اگر قرار باشد دولت تصدی‌گری نکند باید به عنوان یک ضلع اساسی نقش سیاست‌گذار داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات که صبح امروز با حضور وزیر علوم در استان البرز برگزار شد، گفت:«برای پیشرفت در حوزه صنعت و فناوری اطلاعات سه ضلع دولت، بخش خصوصی و دانشگاه و مراکز علمی مورد‌نیاز است که ما این کار را انجام دادیم و قطعا همینطور که این کار در وزارت ارتباطات نتیجه داده در بقیه زمینه‌ها هم جواب خواهد داد.»

وزیر ارتباطات ادامه داد:«دولت نباید خودش تصدی‌گری کند و نقش آن باید نظارت، هدایت و سیاست‌گذاری باشد و باید نقش پل بین مردم را ایفا کند. اگر خودش قرار باشد تصدی‌گری نکند باید به عنوان یک ضلع اساسی نقش سیاست‌گذاری انجام دهد. ضلع مهم دیگر دانشگاه و علم است، زیرا دانشگاه‌ها آینده مراکز صنعتی را مشخص می‌کنند. این مثلث در وزارت ارتباطات ادامه پیدا خواهد کرد و جزو برنامه‌های دولت دوازدهم است.»

او در پایان گفت: «پیشنهاد شده بود که منطقه ویژه اقتصادی برای ایجاد اشتغال در استان البرز راه‌اندازی شود که امروز این بستر فراهم شده است و من نسبت به آینده این مجموعه خوشبین هستم و با کمک استاندار و سایر همکاران این کار را پیش می‌بریم.»

منبع: آنا

201

کد خبر: 821509

وب گردی

وب گردی