روسیه: بیانیه آمریکا حیرت انگیز است

روسیه بیانیه وزیر خارجه آمریکا که مدعی شده بود اعمال تحریم‌های جدید نشان‌دهنده اراده واشنگتن برای بهبود روابط با مسکو است را مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز، روسیه بیانیه «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا را که مدعی شده بود اعمال تحریم‌های جدید نشان‌دهنده اراده واشنگتن برای بهبود روابط با مسکو است ،مورد سرزنش قرار داد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای روز شنبه اعلام کرد رأی قاطع اعضای دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا در حمایت از طرح تحریم‌های روسیه «نشان‌دهنده تمایل قوی مردم آمریکا برای اقدام روسیه در جهت بهبود روابط با آمریکا است.»

در متن این بیانیه همچنین آمده است: «ما برای اطمینان از اینکه پیام‌هایمان به روسیه، ایران و کره شمالی درک می‌شوند، همکاری نزدیک با دوستان و متحدانمان را ادامه خواهیم داد.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته اینطور به نظر می‌رسد که دست‌کم روسیه نتوانسته پیام وزارت خارجه آمریکا را درک کند، زیرا سفارت روسیه در واشنگتن در چند توئیت اعلام کرد که از این بیانیه متحیر شده است.

در پیام سفارت روسیه آمده است: «بیانیه وزارت خارجه آمریکا در تاریخ 29 جولای درباره تصویب طرح تحریم‌های جدید توسط کنگره واکنشی جز حیرت به همراه نخواهد داشت. واشنگتن هنوز این حقیقت را درک نکرده که فشار هرگز علیه روسیه کارساز نیست و روابط دوجانبه را به سختی می‌توان با تحریم بهبود بخشید.»

منبع: تسنیم

801

کد خبر: 821510

وب گردی

وب گردی