برگزاری  دهمین دوره المپیاد کشوری ربات‌های آموزشی و دومین دوره مسابقات استیم کاپ آزاد ایران

با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دهمین دوره المپیاد کشوری ربات‌های آموزشی و دومین دوره مسابقات استیم کاپ آزاد ایران برگزار شد.

بهخ گزارش ایسکانیوز، دهمین دوره المپیاد کشوری ربات‌های آموزشی و دومین دوره مسابقات استیم کاپ آزاد ایران که عرصه رقابت نوآوری‌ها و دست ساخته‌های دانش‌آموزان منتخب مدارس استان تهران،شهرستان‌ها و کشورهای همجوار می‌باشد، توسط شرکت هوشمندافزار (پیشروبات) با همکاری معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان و اداره کل ورزش دانشگاه آزاد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران مرکزی، در این دوره از مسابقات حدود 603 دانش‌آموز در قالب 468 تیم از مقاطع مختلف تحصیلی در لیگهای مختلفی نظیر المپیک ربات‌های انسان‌نما، ربات‌های خلاقانه، ربات های غول آسا، ربات‌های مریخ نورد، ربات‌های امدادگر، ربات‌های انباردار، ربات‌های کارخانه‌ای، اتومبیل‌های بدون راننده و ربات‌های پله نورد در این المپیاد شرکت کردند. در این دوره 224 تیم در مقطع متوسطه و استیم کاپ آزاد و 244 تیم در مقطع دبستان به رقابت پرداختند

بر اساس این گزارش، در این المپیاد طی مراسمی از تمامی شرکت کنندگان در بخش کیدزلب که دارای سنین بین 5 تا 8 سال بودند با اهدای مدال‌های ویژه از طرف سازمان جهانی STEAMCUP به پاس تلاش این عزیزان و جهت تشویق کودکان از سنین پایین برای یادگیری رباتیک با هدف فراگیری مفاهیم علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات (STEAM) قدردانی به عمل آمد.

دهمین دوره المپیاد کشوری ربات‌های آموزشی و دومین دوره مسابقات استیم کاپ آزاد ایران با هدف برگزاری پیشروبات در جهت ارتقای سطح علمی و ارزشیابی کمی و کیفی مدارس تحت پوشش خود و همچنین ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان و شکوفایی استعدادهای ایشان اقدام به برگزاری سالانه مسابقات رباتیک دانش‌‌آموزی می‌کند.

دکتر مهدی طالع ماسوله عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس آزمایشگاه تعامل انسان و ربات ، مهندس محمد حسین فرجو دبیر سابق و مشاور شورای اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان از سخنرانان این برنامه بودند.

200/202

کد خبر: 821523

وب گردی

وب گردی