افزایش حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش بهزیستی

فرماندار شاهرود با اشاره به افزایش حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش بهزیستی گفت: مستمری این افراد بالغ‌بر 3.4 برابر افزایش داشته است و این مهم مصداق بارزی از حمایت دولت از مستضعفان و افراد طبقات پایین جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود ظهر امروز (یکشنبه 8 مردادماه) در جلسه شورای اداری شاهرود اظهار داشت: بهزیستی یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد است که با حمایت از افراد کم‌توان در جامعه نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 808 خانوار شاهرودی تحت پوشش بهزیستی هستند اذعان کرد: از این تعداد 413 خانوار با 703 نفر جمعیت در حال حاضر از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

فرماندار شاهرود با اشاره به افزایش حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش بهزیستی خاطرنشان کرد: مستمری این افراد بالغ‌بر 3.4 برابر افزایش داشته است و این مهم مصداق بارزی از حمایت دولت از مستضعفان و افراد طبقات پایین جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته حقوق هر خانواده مستمری‌بگیر از این سازمان بالغ‌بر 100 هزار تومان بود تصریح کرد: این هزینه هم‌اکنون برای خانواده‌های بالای 5 نفر به 550 هزار تومان رسیده است.

هاشمی بیان اینکه بیش از 3 هزار معلول در شاهرود شناسایی‌شده خاطرنشان کرد: این معلولان در 10 مرکز توان‌بخشی بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی از افزایش 65 درصدی بودجه بهزیستی در شاهرود خبر داد و گفت: 146 واحد مسکن در قالب دو پروژه مجزا در حال ساخت است که تاکنون 8 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار شاهرود یادآور شد: در چهار سال گذشته تاکنون 10 سازمان مردم‌نهاد برای فعالیت در حوزه توان‌بخشی به نیازمندان شاهرود به ثبت رسمی رسیده است.

901

کد خبر: 821524

وب گردی

وب گردی