جزئیات اعطای تسهیلات به متقاضیان دانشگاهی عتبات اعلام شد

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، در اطلاعیه‌ای جزئیات پرداخت وام به متقاضیان دانشگاهی عتبات و نحوه بازپرداخت آن را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دستورالعمل پرداخت وام عتبات دانشگاهیان، به شعب بانک ملت در سراسر کشور ابلاغ شده است و متقاضیان دریافت تسهیلات برای دریافت وام باید به نکات زیر توجه کنند.

زائرانی که تاریخ اعزام آنها قبل از تاریخ 1 شهریور 96 است، می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت نسبت به دریافت وام اقدام کنند. اما زائرانی که تاریخ اعزام آنها بعد از 1 شهریور است، اگر جزو دانشجویان دانشگاه‌های زیر‌مجموعه وزارت علوم هستند (اعم از زائر سرگروه یا همراه) باید برای دریافت تسهیلات فقط به صندوق رفاه دانشگاه خود مراجعه و اگر دانشجوی دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت هستند، به شعب بانک ملت مراجعه کنند.

دانشجویان وزارت علوم که از صندوق رفاه وام دریافت می‌کنند، نیازی به ضامن ندارند و بازپرداخت آن بعد از فراغت از تحصیل آغاز می‌شود. میزان وام صندوق رفاه به زائران مجرد ۱ میلیون تومان و به زائران متاهل ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در زوجین دانشجو هم طبق اعلام قبلی، وام به صورت مجزا تعلق خواهد گرفت، که در صورت دانشجو بودن در دانشگاه‌های وزارت علوم؛ از صندوق رفاه و در غیر اینصورت از بانک ملت می‌توانند وام خود را دریافت کنند.

دانشجویان وزارت علوم که از اول شهریور ماه به بعد اعزام می‌شوند فقط می‌توانند از صندوق رفاه وام دریافت کنند. اساتید و کارمندان صرفا مجاز به دریافت وام از بانک ملت هستند. اما با توجه به اینکه تفاهم‌نامه با صندوق رفاه هنوز نهایی نشده است زمان مراجعه به صندوق رفاه متعاقبا اعلام می‌شود.

برای دریافت وام بانک ملت نیازی به ارائه معرفی‌نامه به شعب نیست، زیرا کد ملی افراد به صورت سیستمی به بانک ارسال می‌شود. ولی برای دریافت وام صندوق رفاه باید به سامانه جامع مراجعه و معرفی‌نامه دریافت کنند.

پذیرفته‌شدگانی که در ثبت‌نام اولیه متقاضی دریافت وام نبودند و در قرعه‌کشی انتخاب شده‌اند و اکنون متقاضی وام هستند، باید با دفتر ستاد در استان محل تحصیل خود تماس بگیرند تا وضعیت دریافت وام آنها در سامانه ویرایش و کدملی برای بانک ارسال شود.

میزان تسهیلات عتبات بانک ملت برای سفرهای زمینی ۱ میلیون تومان و برای سفرهای هوایی یک و نیم میلیون تومان است که با یک ضامن معتبر که مورد تایید بانک باشد، قابل دریافت خواهد بود. در اعزام متاهلان وام به زائر اصلی و همسر تعلق می‌گیرد. این وام از زمان نهایی‌کردن ثبت‌نام تا دو ماه بعد از سفر قابل دریافت خواهد بود. همچنین به فرزندان وام تعلق نمی‌گیرد.

تسهیلات ارائه شده فوق، قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۸ ماهه و فاقد سود است و تنها با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود. بازپرداخت وام برای وام زمینی بانک ملت حدود ۶۰ هزار تومان و اقساط وام هوایی حدود ۹۰ هزار تومان است. بازپرداخت اقساط صندوق رفاه هم بعد از فراغت از تحصیل در دو سال و بدون سود خواهد بود.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدام برای دریافت تسهیلات می‌توانند به اطلاعیه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مراجعه کنند.

200/202

کد خبر: 821526

وب گردی

وب گردی