2 اشکال اساسی به ماه عسل و جمع آوری پول برای زندانیان/متهم کردن پلیس در قتل بنیتا بی انصافی است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینکه افرادی که متهم به فساد مالی می‌شوند بخواهند با غوغاسالاری و تبدیل ماجرا به جریانات سیاسی کار خود را پیش ببرند بعید نیست و مسبوق به سابقه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، یکی از خبرنگاران خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه گفت: در روزهای اخیر بعد آزادی بقایی شاهد هجمه هایی به قوه قضاییه و شخص شما و همچنین انتشار نامه های سرگشاده و بعضاً توهین آمیز به شما بودیم، واکنش قوه قضاییه چیست؟

اژه ای گفت: اینکه افرادی که متهم به فساد مالی می شوند بخواهند با غوغاسالاری و تبدیل ماجرا به جریانات سیاسی کار خود را پیش ببرند بعید نیست و مسبوق به سابقه است.

قوه قضاییه انشالله بر اساس قانون و نه بیشتر عمل می کند البته بدانید که خیلی از این اقدامات تست موقعیت شان است که در ایام انتخایات هم شاهد بودیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: من اهل شکایت نیستم اما آنجا که مربوط به قوه قضاییه و بالاتر باشد دادستان به عنوان مدعی العموم وارد می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که شما در مصاحبه ای در رسانه ملی کفتید در برخورد با آقازاده ها مصمم هستید و همین طور گفتید که در ارتباط با برخی آقایان با رسانه های بیگانه هم دم خروس پیدا شده است افزود: شما خودتان دم خروس را ندیدید؟

اژه‌ای گفت: اقداماتی که اخیرا بی بی سی و صدای آمریکا و برخی جریان های ضد انقلاب انجام می دهند و به قوه قضاییه فشار می آورند و ارتباط شان با بیرون مشخص بود و اخیرا دم خروس مشخص شد. الان از بیان جزئیات معذور هستم. انشالله پرونده ها به مرحله نهایی برسد، جزئیات را می گوییم.

متهم کردن پلیس در قتل بنیتا بی انصافی است/ تخریب و فضاسازی علیه نهادهای مؤثر وجود دارد

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص هجمه جریان‌ها و افراد برعلیه شورای نگهبان گفت: امروز علیه نهادهایی که مؤثر هستند تخریب و فضاسازی صورت می‌گیرد که این نهادها هرگز تحت‌تأثیر قرار نگرفته و نمی‌گیرند؛ در خصوص توهین به مقامات از حیث مسئولیت نیز دادستان وارد می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در خصوص تیتر یکی از روزنامه‌ها که باعث قتل بنیتا را پلیس اعلام کرده است و اینکه آیا انصاف است که به پلیس چنین نسبتی ارائه شود، اظهار داشت: نه، حتماً انصاف نیست و بی‌انصافی است که برای پلیس چنین نظری را داشته باشیم.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: واقعاً پلیس ما نهایت تلاش را در هر قضیه‌ای در حد بیش از مقدورات و توانش انجام می‌دهد.

وی گفت: نیروی انتظامی، بالنده و رو به رشد و رو به پیش است و در سال‌های اخیر هم در پیشگیری و هم کشف جرایم موفق بوده است؛ گاهی وقت‌ها هم نمی‌تواند در زمان اولیه همه مجرمان را کشف کند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه جلسه در پاسخ به سؤالی در خصوص هجمه جریان‌ها و افراد برعلیه شورای نگهبان و اینکه اعضای این شورا را به قانون‌شکنی در فتنه 88 محکوم می‌کنند، اظهار داشت: در قانون مطبوعات برای رسانه‌ها در این خصوص پیش‌بینی شده؛ و اینکه اگر کسی تهمت و افتراء نسبت به مقامات داشته باشد نیز در قوانین پیش‌بینی و ذکر شده است.

وی گفت: اگر توهین به مقامات از حیث مسئولیت باشد، دادستان وارد می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه بابیان این مطلب که امروز افرادی که علیه نهادهایی که مؤثر هستند، سعی دارند که تخریب‌ و فضاسازی داشته باشند، گفت:‌ این نهادها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

دو اشکال اساسی به ماه عسل و جمع آوری پول برای زندانیان/ مخاطب فرض کرد همه زندانیان محکومان غیرعمد هستند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در برنامه ماه عسل که با هدف آزادی زندانیان برگزار شد دو اشکال وارد بود بک بحث این بوده که مخاطب طوری تلقی کرده که همه این پول برای بدهکاران و محکومان جرایم غیر عمد است که به نظرم اشتباه بوده است و تذکر هم داده شد که شفاف به مردم بگویند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی تعدادی از زندانیان در ماه مبارک رمضان با همکاری برنامه ماه عسل و سازمان زندان ها و اینکه برخی از این زندانیان، زندانی جرایم عمد بودند گفت: آن مقداری که مطلع هستم این است که برخی افراد زندانی به خاطر بدهی اندکی در زندان هستند.

وی ادامه داد: مردم عزیز ما وقتی متوجه می شوند کمک می کنند که پسندیده است. این زندانی ها دو قسم هستند؛ یک قسم کسانی هستند که جرایم عمد مرتکب نشدند و مردم برای کمک به آنها اقبال بیشتری دارند.

اژه‌ای گفت: برخی هم کسانی هستند که جرم عمدی مرتکب و محکوم شدند اما در عین حال بدهی هم دارند. مثلا کسی که سرقت کرده و حبسش را گذارنده اما در عین حال به فردی که اموالش را سرقت کرده بدهکار است. چون توان مالی ندارد، در زندان می ماند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: خیلی از مردم ما حاضر هستند به این دسته از زندانیان نیز کمک کنند. تا اینجا اشکالی ندارد.

وی تصریح کرد: اما در برنامه ماه عسل دو مطلب اتفاق افتاده که به نظر می رسد بی اشکال نیست؛ بک بحث این بوده که مخاطب طوری تلقی کرده که همه این پول برای بدهکاران و محکومان جرایم غیر عمد است که به نظرم اشتباه بوده است و تذکر هم داده شد که شفاف به مردم بگویند.

اژه‌ای افزود: اشکال دوم این بود که در یک مورد گفتند، فردی وجود دارد که به خاطر یک میلیون تومان 10 سال است در حبس مانده است. خودم خیلی حساس شدم و تصورم این بود غیرعمد بود. صبح که سرکار آمدم بررسی کردم. تماس گرفتم و پرسیدم این فرد که بود؟ یکی از استان ها را نام بردند.

وی ادامه داد: بلافاصله با رییس دادگستری آن استان تماس گرفتم که گفت ما چنین فردی نداشتیم. گفت این فرد دارای سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت است و به خاطر سرقت به 10 سال حبس محکوم شده که 3 سالش را گذرانده و نزدیک 28 میلیون بدهکاری دارد و به یکی از کسانی که مالش را سرقت کرده، یک میلیون بدهی دارد.

701

کد خبر: 821531

وب گردی

وب گردی