ونزوئلا اعلام کرد: 41 درصد در انتخابات شرکت کردند

رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که بیش از 41 درصد از مردم این کشور در انتخابات تاریخی مجلس موسسان شرکت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، تیبیسی لوسنا' رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا در نشستی خبری تصریح کرد: صلح و آرامش پیروز شد. اگر صلح و آرامش در ونزوئلا پیروز شده، این به معنای پیروزی کل کشور است.
وی افزود: به رغم خشونت و تهدیدها علیه انتخابات مجلس موسسان، مردم ونزوئلا توانستند نظر خود را ابراز کنند.
پایگاه اینترنتی شبکه تله سور ونزوئلا گزارش داد: براساس آمارهای رسمی اعلام شده، حدود 20 میلیون نفر برای انتخاب 545 عضو مجلس موسسان ونزوئلا ثبت نام کرده بودند.
همچنین، رای گیری یک ساعت در ونزوئلا تمدید شد تا افرادی که نتوانستند رای دهند در این یک ساعت بتوانند رای خود را در صندوق های رای گیری بیندازند.
تله سور در ادامه گزارش خود عنوان کرد: به جز چند مورد ایجاد اغتشاش از سوی مخالفان دولت در اطراف چند حوزه رای گیری، در کل روند رای گیری در آرامش کامل برگزار شد.
شورای ملی انتخابات ونزوئلا در گزارش دیگری اعلام کرد که تقریبا 100 درصد حوزه های رای گیری در سراسر این کشور برای دریافت رای مردم فعال بودند.
نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا جزو اولین افرادی بود که در ساعات اولیه رای خود را در صندوق رای گیری انداخت.
رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا در ادامه گفت که در چند حوزه رای گیری گزارش هایی از تاخیر در شروع به کار رسمی رای گیری دریافت شد اما به دنبال حل مشکلات در این حوزه ها، رای گیری آغاز شد.
به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس موسسان در حالی روز گذشته در ونزوئلا برگزار شد که هدف این مجلس اعمال تغییرات در قانون اساسی این کشور است. نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرده است که برگزاری این انتخابات تنها راه حل چالش ها در کشوری است که با بدترین مشکلات اقتصادی و سیاسی چند دهه اخیر به دنبال کمبود مواد غذایی و دارو و همچنین نرخ تورم بالا دست و پنجه نرم می کند.
مادورو طرح این مجلس را برای نجات از وضعیت بحرانی ابداع کرد.مخالفان دولت مدعی هستند که مادورو در نظر دارد از طریق این مجلس، اراده و خواسته‌های خود را 'بدون مزاحمت مخالفان' به اجرا برساند. با توجه به این که مخالفان وی انتخابات را تحریم کرده‌اند و فقط طرفدارانش به پای صندوق خواهند رفت، پیروزی مطلق مادورو در انتخابات به نظر بدیهی می‌آید.
بر اساس این گزارش، ونزوئلا بخصوص از چهار ماه قبل دچار هرج و مرج و خشونت و درگیری های خیابانی بسیار شدید است که اوضاع امنیتی این کشور را دچار تنش کرده است.
در همین حال دادستانی کل ونزوئلا از کشته شدن 9 نفر در خشونت های مرتبط با برگزاری انتخابات مجلس موسسان، از جمله یک کاندیدای انتخاباتی و یک رهبر جوانان مخالف دولت خبر داده است.
در کاراکاس، مخالفان دولت تظاهراتی در بزرگراه 'فرانسیسکو فاخاردو' برگزار کردند که نیروهای امنیتی سعی‌ در متفرق کردن تظاهرکنندگان را داشتند .

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 821675

وب گردی

وب گردی