قاسمی:  ادعای بازدید آمریکا  از مراکز نظامی ایران  لفاظی  سیاسی است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در واکنش به اظهارات امریکا مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران گفت :بحث نظامی ایران جزو اصول خط قرمز کشور محسوب می شود و این ادعای آمریکا حرفی بی ربط و تنها لفاظی سیاسی است .

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص تصویب قانون جدید کنگره آمریکا نسبت به تحریم های غیرهستهای علیه ایران گفت: با توجه به عملکرد و سوابق این‌ مجلس در ضدیت و دشمنی با ملت شریف ایران این اقدام غیرقابل پیش بینی نبود و در ادامه ی خصومت ذاتی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تعهدات خود عمل کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها به آن اذعان داشته است اظهار کرد: با توجه به اینکه برجام یک سند بین المللی محسوب می شود طرف های امضا کننده آن ملزم به رعایت مفاد آن هستند.

قاسمی در ادامه به طرح اقدام متقابل با رفتار ماجراجویانه و خصمانه آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: آنچه در خصوص مسائل و مصوبات کنگره در روابط میان ایران و ایالات متحده است خصومت ذاتی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران است و خوشبختانه این موضوع در پارلمان ایران مطرح و طرحی در این خصوص تدوین شد که مصمم هستیم با اقدامات متقابل پاسخ قاطعانه به دولت امریکا بدهیم.

وی تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر علنی نیست اما به طور قطع پاسخ قاطع و محکمی به اقدامات خصمانه امریکا خواهیم داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در واکنش به اظهارات آمریکا مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران عنوان کرد: این ادعا حرفی بی ربط و تنها لفاظی سیاسی است ضمن اینکه بحث نظامی ایران جزو اصول خط قرمز کشور محسوب می شود فلذا هیچ گاه چنین اجازه ای را نه به آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نخواهیم داد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه های دفاعی موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا مشروع بوده و حتی با قطعنامه 2231 مغایرتی ندارد و هیچ اقدامی قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی ایران را از حق دفاعی مشروع خود منع کند تصریح کرد: آنچه که در خصوص نیروهای نظامی و توانمندی های موشکی ایران در این مطرح شده کاملاً ناموجه و غیرقانونی است و اعلام می کنیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شجاعانه از امنیت و منافع کشور خود دفاع خواهند کرد و چنین اقداماتی کوچکترین خللی در این راه ایجاد نخواهد کرد.

قاسمی در پایان افزود: ایران طبق بند های برجام و تفاهمی که در برنامه جامع اقدام مشترک با آژانس بین المللی هسته ای صورت گرفته همکاری های شفاف و تعهدات خود را عملیاتی کرده اما در این میان آمریکا با بدعهدی نسبت به این تفاهم در بسیاری از مقاطع، اصول برجام را نقض کرده است.

301

کد خبر: 821697

وب گردی

وب گردی