کردستان عراق دنبال گفت و گو با بغداد برای  استقلال

در پی درخواست حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق درباره تشکیل هیئتی از طرف‌های سیاسی جهت گفت‌وگو و مطالبه حقوق مردم کردستان با بغداد، رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، شورای عالی همه‌پرسی اقلیم تصمیم گرفته این هیئت را تشکیل دهد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، شورای عالی همه‌پرسی استقلال کردستان در نشست خود تصمیم گرفت هیئتی برای گفت‌وگو با بغداد درباره برگزاری همه‌پرسی استقلال و آغاز به کار مجدد پارلمان کردستان تشکیل دهد.

در بیانیه پایانی نشست رئیس اقلیم کردستان عراق با احزاب سیاسی، طایفه‌های مختلف و کسانی که گرایش‌های مذهبی مختلف دارند در استان صلاح الدین آمده است، بارزانی و معاون وی کوسرت رسول مامور شدند که یک هیئت کرد برای مذاکره با بغداد پیرامون همه‌پرسی استقلال و آغاز به کار مجدد پارلمان کردستان جهت حل مشکلات و حمایت از طرح همه‌پرسی در دو هفته آینده تشکیل دهند.

در این بیانیه تصریح شده است که شورای عالی همه‌پرسی نظرات و پیشنهادات خود را درباره اصول اساسی همه‌پرسی بیان کرده است.

بارزانی در این بیانیه تاکید کرد، اقلیم کردستان تصمیم قاطع گرفته تا علی رغم مخالفت شدید دولت بغداد، همه‌پرسی استقلال را ۲۵ سپتامبر برگزار کند.

پارلمان کردستان به طور کامل از دو سال پیش در پی اختلافات سیاسی حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی و جنبش گوران یا تغییر بزرگترین حزب مخالف اقلیم تعطیل شد.

منبع: ایسنا

801

کد خبر: 821699

وب گردی

وب گردی