اعتراض اپوزوسیون ترکیه به وضعیت زنان در این کشور

یکی از اعضای حزب اپوزیسیون ترکیه با انتقاد از وضعیت اجرای حقوق زنان در ترکیه گفت: آنکارا در اجرای کنوانسیون استانبول ناکام مانده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه حریت، گولسون بیلگهان، نماینده پارلمان حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه گفت: شورای اروپا در گزارشی به کشورهایی که کنوانسیون استانبول (درباره حقوق زنان) را به صورت موثر اجرا نمی‌کنند، هشدار داده است. ترکیه نیز در میان کشورهایی قرار دارد که بیشترین تعداد ازدواج کودکان و محدودیت پوشش در آنجا رخ می‌دهد.

این نماینده پارلمان در ادامه اظهاراتش با اشاره به حملات اخیر علیه زنان در انظار عمومی به خصوص در حمل و نقل عمومی به دلیل پوشش آنها بر اهمیت اجرای کنوانسیون استانبول اشاره کرد.

همچنین به تازگی صدها تن از زنان ترکیه در اعتراض به خشونت‌ها و حملات انجام شده علیه زنان به دلیل پوشش آنها در استانبول به خیابان آمدند و خواستار اجرای حقوق زنان شدند.

این کنوانسیون در راستای جلوگیری و مبارزه با خشونت علیه زنان و خشونت‌های خانگی است که ترکیه از یکم ماه اوت ۲۰۱۴ آن را اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: ترکیه با چالش‌ها و مشکلاتی در اجرای تدابیر بازدارنده علیه ازدواج دختران زیر سن قانونی مواجه شده است.

براساس ماده ۳۷ این کنوانسیون اعضای آن باید تدابیر قانونی و بازدارنده برای جلوگیری از وادار کردن کودکان به ازدواج اتخاذ کنند و در صورت وقوع، این مساله جرم محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

801

کد خبر: 821720

وب گردی

وب گردی