ابوظبی در پایان دادن به بحران قطر در سال ۲۰۱۴ نقش آفرین بود

وزیر مشاور در امور خارجه امارات از نقش ولیعهد ابوظبی در پایان دادن به بحران قطر با کشورهای همسایه‌اش در سال ۲۰۱۴ میلادی پرده برداشت.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به "حمله تند" روزنامه "الرایة" قطر به محمد بن زائد آل نهیان، ولیعهد ابوظبی نوشت: من شخصا شاهد موضع‌گیری ولیعهد ابوظبی و دیدگاهش در نشست ریاض در سال ۲۰۱۴ میلادی بودم.

این اظهارات با اشاره به نقش محمد بن زائد در نشست ریاض ایراد شد که باعث پایان دادن به بحران خروج سفیران از قطر در سال ۲۰۱۴ شد.

بحران دیپلماتیک سابق در ماه مارس ۲۰۱۴ میلادی پس از فراخواندن سفیران عربستان، امارات و بحرین از قطر به دلیل عدم پایبندی مقامات قطر به قطعنامه‌هایی رخ داد که در چارچوب اقدامات شورای همکاری خلیج فارس بر سر آن توافق کرده بودند.

این گام در راستای حمایت قطر از محمد مرسی، کاندیدای پیروز انتخابات ریاست جمهوری بود که وابسته به گروه "اخوان المسلمین" است حال آنکه فعالیت این گروه در عربستان، امارت و بحرین ممنوع است.

در نوامبر سال ۲۰۱۴ طرف‌های درگیر توافقنامه سیاسی‌ای در ریاض امضا کردند که قطر در چارچوب آن متعهد به عدم حمایت از همه گروه‌هایی شد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را تهدید می‌کنند.

منبع: ایسنا

801

کد خبر: 821723

وب گردی

وب گردی