تدوین سند مستقل آمایش دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین سند مستقل آمایش این دانشگاه در چارچوب سیاست‌های کلان وزارت علوم و وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دبیر کارگروه هماهنگی و اجرایی‌سازی سند آمایش آموزش عالی با اشاره به دومین جلسه کمیسیون هماهنگی و اجرایی‌سازی آمایش آموزش عالی گفت: در این جلسه که با حضور دکتر منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور؛ دکتر مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات فناوری؛ دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ نماینده وزارت آموزش و پرورش و تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد؛ درباره سیاست‌های آمایشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مباحثی مطرح و سپس دکتر شریعتی‌نیاسر به طور کامل سیاست‌های وزارت علوم درباره سند آمایش آموزش عالی را تشریح کرد.»
دکتر علیرضا رهایی با بیان این مطلب افزود: مباحثی که در این جلسه مطرح شد مربوط به سیاست‌های مدیریت منطقه‌ای، تجمیع و ادغام موسسات آموزش عالی، دستورالعمل‌های ساماندهی آموزشی، اعتبارسنجی، سطح‌بندی و رتبه‌بندی و ماموریت‌گرایی در آموزش عالی بود. بخشی از این گزارش براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز به تصویب ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی داشت که مقرر شد در جلسه آینده در این خصوص بحث و بررسی شود.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بحث منطقه‌بندی از مباحث مهم این حوزه است زیرا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یک سامانه مشتمل بر ۱۰ منطقه آموزشی را پیاده کرده ولی ۱۰ منطقه این وزارتخانه با مناطق تعریف شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متفاوت است.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پس از بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع نیز مقرر شد در جلسه بعد این منطقه‌بندی‌ها یکسان شوند.
او درباره وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: با توجه به این موضوع که در دانشگاه آزاد اسلامی هم رشته‌های غیر‌پزشکی و هم رشته‌های علوم پزشکی تدریس می‌شود و این موضوع باعث شده تا این دانشگاه هم تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد و هم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قرار شد این دانشگاه به طور جداگانه یک سند مستقل آمایش را در چهارچوب سیاست‌های کلان این دو وزارتخانه ارائه کند.
دبیر کارگروه هماهنگی و اجرایی‌سازی آمایش آموزش عالی افزود: جلسات کمیسیون هماهنگی و اجرایی‌سازی سند آمایش آموزش عالی یک بار در ماه برگزار می‌شود و ذیل این کارگروه یک کمیته متشکل از نمایندگان وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مرکز آمار ایران و تعدادی اعضای حقیقی نیز تشکیل شده است. براساس مطالعات کارشناسی انجام شده در کمیته ذیل کارگروه موضوعاتی مانند تطبیق آمارهای موجود، تعداد دانش آموختگان شاغل و بیکار و ... بررسی و تحلیل شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان نیز گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تلاش مسئولان ستاد نقشه جامع علمی کشور؛ این کارگروه مهم تاکنون چندین جلسه برگزار کرده و ما هم امیدواریم بتوانیم به طور منظم این روند را ادامه دهیم.

منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی

203

کد خبر: 821774

وب گردی

وب گردی