پوتین: آمریکا باید 755  دیپلماتش را از روسیه خارج کند

ولادیمیر پوتین – رییس جمهور روسیه – اعلام کرد واشنگتن باید 755 تن از دیپلمات‌هایش در روسیه را تا اول سپتامبر ( 10 شهریور ماه) از این کشور خارج کند. همچنین روسیه در نظر دارد در پاسخ به تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین روز جمعه به کاخ سفید اعلام کرد صدها تن از دیپلمات‌هایش را از این کشور خارج کند. این اتفاق بعد از آن روی می‌دهد که مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با اکثریت آرا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کردند. کاخ سفید اعلام کرده است دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا قانون تحریم‌های روسیه را امضا خواهد کرد.

بر این اساس، پوتین دیروز (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "وستی" اعلام کرد ایالات متحده باید تا اول سپتامبر 755 تن از دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت خود در روسیه را از کشور خارج کند. به دلیل آنکه بیش از یک هزار نفر شامل دیپلمات‌ها و کارکنان اداری در روسیه مشغول به کار هستند، باید 755 تن از آنها فعالیت خود را متوقف و از کشور خارج شوند.

شایان ذکر است تحریم‌های جدید علیه روسیه بخشی از پاسخ‌های واشنگتن به گزارش‌های آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده است. همچنین این اقدام آمریکا در راستای تحریم‌ روسیه به دلیل ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه در سال 2014 تنظیم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 821785

وب گردی

وب گردی