دستگیری بیش از یک هزار نفر در ترکیه

وزارت کشور ترکیه از دستگیری یک هزار و 98 مظنون در کشور طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت کشور ترکیه امروز (دوشنبه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات ترکیه در طی هفته گذشته یک هزار و 98 مظنون مرتبط با شبه نظامیان و کودتای نافرجام این کشور را بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده است: 831 تن از این مظنونان به اتهام ارتباط با فتح الله گولن، رهبر مذهبی ترکیه بازداشت شده‌اند. آنکارا مدعی است گولن در پشت پرده کودتای نافرجام این کشور بوده است. با این وجود، گولن اتهامات وارده مقامات ترکیه را رد کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: 213 تن از بازداشت شدگان وابسته به حزب کارگران کردستان (پ ک ک) بوده‌اند. پ ک ک بیش از سه دهه است که در ترکیه اقدام به عملیات نظامی می‌کند. این گروه از سوی اتحادیه اروپا، آمریکا و ترکیه در لیست گروه‌های تروریستی قرار دارد.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: 46 تن از مظنونان به علت ارتباط با گروه تروریستی داعش و 8 تن دیگر به دلیل ارتباط با گروه‌های تروریستی چپ‌گرا بازداشت شده‌اند.

از زمان کودتای نافرجام ترکیه در 15 ژوئیه 2016، آنکارا بیش از 50 هزار تن را دستگیر و نزدیک به 150 هزار نفر از کارکنان نظامی، خدمات عمومی و بخش‌های خصوصی را از کار برکنار یا تعلیق کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 821791

وب گردی

وب گردی