تصویب برنامه درسی " ایمنی پرواز و زمینی بالگرد " در دانشگاه جامع علمی کاربردی 

برنامه درسی دوره کاردانی ناپیوسته فنی " ایمنی پرواز و زمینی بالگرد "  در دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برنامه درسی دوره کاردانی ناپیوسته فنی " ایمنی پرواز و زمینی بالگرد " به تصویب رسید.

دوره کاردانی ناپیوسته فنی ایمنی پرواز و زمینی بالگرد مجموعه ای از قابلیت هاست که فرد را برای انجام مأموریت های خاص ایمنی فرودگاه­های بالگردی و اجرای مقررات ایمنی فردی و کارگاهی و همچنین هدایت و نظارت بر سرویس­های فرودگاهی آماده میکند.

از جمله قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای دانش آموختگان این رشته، به­کارگیری تجهیزات ایمنی فرودگاهی، اجرای مقررات ایمنی فردی و کارگاهی و رعایت استاندارد ها و آیین نامه ها و فرم ها، هدایت و نظارت بر عملیات آتش نشانی و سوخت گیری تجسس و نجات و مشاغل قابل احراز این دوره را تکنسین ایمنی فرودگاه­های بالگرد می توان نام برد.

برخی از دروس تخصصی دوره کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد شامل: اطفاء حریق، روغن، سوخت و سیستم مرتبط بالگرد، تجسس و نجات بالگرد، ریکاوری بالگرد، ارتباطات هوایی و کنترل ترافیک هوایی، ایمنی وسایل موتوری، بررسی سوانح زمینی و هوایی بالگرد و آموزش در محیط کار دوره نیز مشتمل بر 512 ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی خواهد بود.

200/202

کد خبر: 821807

وب گردی

وب گردی