تاکید بر پژوهش و فناوری و اشتغال در دانشگاه ها/ دانشگاه آزاد خراسان رضوی در ارائه رشته های کارشناسی ارشد و دکتری پیشتاز است

هیجدهمین جلسه ی شبکه جامع دانشگاه های استان خراسان رضوی  با حضور استاندار خراسان رضوی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزارشد .

به گزارش ایسکانیوز، دکترعباس شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در هیجدهمین جلسه ی شبکه جامع دانشگاه های استان خراسان رضوی که با حضور استاندار خراسان رضوی، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری ، دکتر حسینی معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان و دکتر احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی و دکتر نصیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و سایر اعضای این شبکه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد بر گسترش و توسعه پژوهش و فناوری و ایجاد اشتغال در این دانشگاه تاکید کرد.
وی با ارائه گزارشی به معرفی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 400 واحد و مراکز دانشگاهی در سراسر کشور است که 10 واحد و 6 مرکز آن در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی فعال است.
دکتر شیخ الاسلامی با بیان اینکه 32 هزار دانشجو درواحد مشهد درحال تحصیل اند، افزود: اکنون 550 استاد و حدود 2 هزار کارمند درواحد مشهد در حال خدمت رسانی هستند.
وی با تاکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ارائه رشته های کارشناسی ارشد و دکتری پیشتاز است، اظهار امیدواری کرد با تکیه بر ظرفیت ها و پتانسیل های این دانشگاه درتوسعه و گسترش تحصیلات تکمیلی به آموزش عالی استان کمک نمائیم.
وی در ادامه خواستار بازنگری در اساسنامه شبکه دانشگاهها شد و گفت: همگرایی خوبی در شبکه جامع دانشگاهها خراسان رضوی بویژه در کارگروه پژوهش و فناوری دانشگاهها حکم فرماست.
دکتر سعید طوسی زاده معاون پژوهش وفناوری واحد مشهد در ادامه در رابطه با وضعیت پژوهش و فناوری و فعالیتهای صورت گرفته این حوزه در واحد مشهد به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: برگزاری هفته پژوهش در سطح استان خراسان رضوی، تاسیس شرکت بین المللی در کشور نیوزلند به منظور تسهیل فرآیند اخذ پروژه های تحقیقاتی در سطح بین المللی، توانمند سازی اعضای هیات علمی و ایجاد اشتیاق به اخذ طرح های برون دانشگاهی ودر نتیجه بیش از دو برابری میزان درآمد ناشی از طرح های پژوهشی برون دانشگاه و ... از جمله این فعالیتها است.

200/202

کد خبر: 821813

وب گردی

وب گردی