افزایش قیمت آب و برق تنها درمان مقابله با مصرف بی رویه

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: تنها راه برون برای مقابله با مصرف بیش از آب و برق واقعی کردن قیمت است چرا که قیمت پایین این حامل ها سبب افزایش مصرف شده است.

حمیدرضا صالحی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص افزایش پیک مصرف برق اظهار کرد: مسئله رشد مصرف برق در ایران بیشتر به بخش مسکونی و صنایع برمی گردد این عامل مهم بیشتر بخاطر گرمای هوای در تابستان است و به همین منظور از مردم درخواست می شود که مصرف برق را مدیریت کنند.

او با تاکید براینکه طی 10 سال گذشته سرمایه گذاری مناسبی در بخش تولید برق صورت نگرفته است گفت: این باعث شده است که بخش تولید برق در کشور با مشکل مواجه شود بایستی در این زمینه سرمایه‌گذاری اصولی صورت گیرد.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد: با توجه به گرمای بیش از امسال اگر قطعی برق هم داشته باشیم به طور یقین با برنامه ریزی خواهد بود.
صالحی با اشاره به اینکه قیمت پایین آب و برق باعث شده است که مصرف روند افزایشی به خود بگیرد تاکید کرد: شاید در این برهه زمانی تنها درمان جلوگیری از مصرف بیش از حد افزایش قیمت باشد.

او گفت: اقتصاد انرژی ایران باید متحول شود تا تولید ثروت در این بخش به حداکثر برسد.


گفتنی است بدلیل افزایش مصرف آب و برق وزیر نیرو هم اعتقاد دارد که افزایش قیمت تنها راهکار کلیدی است.

402

کد خبر: 821874

وب گردی

وب گردی