برنامه «روزی با دانشگاه تهران» برای نخستین بار برگزار می شود

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: برای نخستین بار برنامه «روزی با دانشگاه تهران» یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، گفت: اخیرا در معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، یک واحدی با عنوان «ارتباط دانشگاه، خانه و مدرسه» ایجاد شده که یکی از برنامه‌های آن برنامه « روزی با دانشگاه تهران» است.

وی ادامه داد: در گذشته وقتی دانشجو وارد دانشگاه می‌شد خانواده وی دیگر هیچ ارتباطی با دانشگاه نداشت، و دانشگاه نمی‌توانست از ظرفیت‌های تعلیم و تربیتی عظیم خانواده به نفع ارتقاء کمی و کیفی تعلیم و تربیتی دانشگاه استفاده کند به همین دلیل تصمیم گرفتیم با این برنامه‌ها ارتباط نزدیک‌تری با خانواده برقرار کرده و از این ظرفیت استفاده کنیم.

سرسنگی تاکید کرد: به اعتقاد ما آشنایی با دانشجویان باید از دوران پیش‌دانشگاهی ایجاد شود تا اینگونه بتوانیم نخبگان را شناسایی کرده و آنها را وارد دانشگاه تهران کنیم زیرا دانشگاه تهران به دنبال این است که آموزش و پژوهش یک کار کیفی انجام دهد و البته اعتقاد داریم نباید برای پیاده کردن این اهداف یک تشکیلات مفصل ایجاد شود.

وی اظهارداشت: آشنایی داوطلبان آزمون سراسری با رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران، آشنایی با امکانات و تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای دانشجویان، معرفی امکانات، موقعیت، جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه تهران برای دانش آموزان، خانواده‌ها و مربیان، آشنایی با فضاهای آموزشی پژوهشی فرهنگی و رفاهی دانشگاه تهران از جمله اهداف اجرای نخستین برنامه «روزی با دانشگاه تهران» است.

سرسنگی تصریح کرد: از اهداف دیگر این برنامه می‌توان به معرفی قطب‌های علمی دانشگاه تهران برای جذب دانش آموزان برتر، معرفی چهره‌های ماندگار، دانشمندان جوان و دانشجویان موفق دانشگاه تهران و آشنایی با اهداف، ارزش‌ها و سبک زندگی در دانشگاه اشاره کرد.

سرسنگی تاکید کرد: معرفی گروه‌های آموزشی و رشته‌های تحصیلی، معرفی امکانات فرهنگی ورزشی و رفاهی، معرفی اعضای هیئت علمی و دانشجویان برجسته، معرفی زمینه‌های اشتغال در رشته‌های تحصیلی، معرفی امکانات و تسهیلات ویژه دانشگاه برای ورودی‌های برتر، بازدید از آزمایشگاه، کارگاه و کتابخانه، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و ایجاد امکان حضور دانش آموختگان شاخص رشته‌ها در بین بازدیدکنندگان از جمله برنامه‌های پیشنهادی (روزی با دانشگاه تهران) است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: نخستین بار برنامه «روزی با دانشگاه تهران» یکشنبه 22 مرداد 96 از ساعت 9 تا 16 برگزار می‌شود.

سرسنگی ادامه داد: حوزه معاونت فرهنگی در طول سال تجزیه و تحلیل‌هایی را از رفتار دانشجویان و اتفاقاتی که در دانشگاه رخ می‌دهد انجام می‌دهد و در همین راستا به این نتیجه رسیدیم که باید ارتباط بیشتری با خانواده‌ها برقرار کنیم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی دانشگاه تهران روی مسئله سبک زندگی دانشجویی گفت: به صورت ویژه روی نظامنامه حرفه ای کار می‌کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم ظرف ماه‌های آینده از آن رونمایی کنیم که بخش عمده‌ای از ان به بحث سبک زندگی دانشجویی مرتبط است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به امکان جدیدی که در دانشگاه تهران ایجاد شده اشاره کرد و تصریح کرد: در همین راستا از امسال هر کدام از دانشجویان دانشگاه تهران می‌توانند بین 18 تا 24 واحد از یک رشته تحصیلی دیگر را هم بخوانند و بعد از گذراندن این رشته‌ها دانشگاه به آن‌ها گواهی خواهد داد.

سرسنگی تاکید کرد: جشن دانش‌آموختگی دانشگاه تهران به صورت متمرکز در اول شهریور با حضور 12 هزار نفر از دانشجویان و خانواده‌های آنها، آیین نو دانشجویان، اولین جشنواره فرهنگ در تاریخ 4 تا 8 آذر، برگزاری دومین جشنواره سراسری کتاب فرهنگی و اولین دوره اهدا تندیس مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه تهران از برنامه های مهمی‌است که در سال جاری برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین امسال برای اولین بار مسابقات مناظرات دانشجویی را به زبان انگلیسی برگزار خواهیم کرد تا دانشجویان بتوانند برای شرکت در مناظرات بین المللی آماده شوند.

201

کد خبر: 821886

وب گردی

وب گردی