لزوم ارتقای علمی و مهارت‌های نظامی دانشجویان ارتش

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر ارتقای علمی و مهارت‌های نظامی دانشجویان ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع دانشجویان دوره رزم مقدماتی دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: یکی از ماموریت‌های شما دانشجویان که لباس سربازی وطن را پوشیده‌اید، پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های انقلاب و نظام است.

وی با یادآوری فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری (مد ظه العالی) در وصف ارتش، افزود: حضرت آقا خطاب به کارکنان ارتش فرمودند که ارتشی بودن در چشم مردم باید متشرع بودن را تداعی کند و توصیه حقیر به شما دانشجویان که این لباس را بر تن کرده‌اید، این است که شما نیز باید با ظاهر، لباس، گفتار و رفتار تشرع بودن را در خود نشان دهید.

امیر موسوی ادامه داد: سربازی یعنی حرکت در مسیر مبارزه با کفر و وقتی شما لباس سربازی بر تن کرده‌اید، یعنی یک عمر باید در مسیر مبارزه با شیاطین و کفار حرکت کنید و عمر خود را صرف مبارزه با آمریکا با عنوان ظالم و شیطان بزرگ کنید و قلب‌هایتان باید مملو از کینه از این شیطان بزرگ باشد.

وی از این دانشجویان به عنوان نخبگان و برجستگان ارتش یاد کرد و گفت: شما نخبگان و ممتازان ارتش و جامعه هستید، به دلیل اینکه از بین چند صد هزار نفر جوان هم سن و سال خودتان انتخاب شده‌اید و مسیر سربازی، مسیر جانبازی در راه آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، از آنجایی که شما در این مسیر قرار گرفته‌اید، افتخار کنید و باید الگو و سرمشق دیگران در جامعه قرار گرفت.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آموزش را یک فریضه دانست و تصریح کرد: همانطور که حضرت آقا آموزش را یک فریضه دانسته‌اند، نیت هم برای آن فریضه لازم است که نیت باعث می‌شود کارتان برکت داشته باشد و خسته و فرسوده از لحاظ روحی نخواهید شد.

امیر موسوی با یادآوری نام شهدای گرانقدر ارتش، اظهار داشت: توصیه می‌کنم سبک زندگی نظامی و غیر نظامی شهیدان صیاد شیرازی، بابایی، ستاری، شیرودی و دیگر شهدای ارتش را مطالعه کنید و شهدا را الگوی عملی و رفتاری خود در جامعه قرار دهید.

وی در پایان یادآور شد: نیروهای مسلح برای فتح قله‌های بلند باید با قرآن کریم مانوس شوند، با انس به آن ارتقای معنویت و ارتقای علمی و مهارت نظامی را بالا برده و به تقویت آمادگی جسمانی خود بپردازید.

301

کد خبر: 821893

وب گردی

وب گردی