ردپای یک زن در تیراندازی مرگبار مشهد/ آخرین اخبار از خاموشی ها در استانهای کشور/ سرنوشت  کودک ۵ ساله ساوه‌ای

ناکامی سرقت مسلحانه از بانکی در قزوین، آخرین اخبار از خاموشی ها و استانهایی که بیشتر در صدر قرار دارند، سرنوشت کودک ۵ ساله ساوه‌ای، توضیحات معاون وزیر کشور پیرامون روند تقسیمات کشوری و ارتقاء سیاسی شهرها و ردپای یک زن در تیراندازی مرگبار مشهد را در بسته خبری سرویس استانهای امروز ایسکانیوزدنبال کنید.

به گزارش ایسکانیوز،مهمترین عناوین و اخبار حوزه های، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در روز دوشنبه نهم مرداد ۱۳۹۶ در بخش استانهای کشور در ادامه آورده می شود:

ناکامی سرقت مسلحانه از بانکی در قزوین

سرقت مسلحانه از یکی از شعب بانکها در خیابان نواب قزوین که ساعاتی قبل انجام شد با حضور به موقع پلیس ناکام ماند.

شنیده ها حاکی است سارق مسلح با هوشیاری ماموران خود را تسلیم کرده است و این سرقت خوشبختانه بدون هیچ آسیبی به مشتریان بانک ناکام مانده است.

مرگ کودک ۵ ساله ساوه‌ای براثر کودک آزاری

دختربچه ۵ ساله ساوه‌ای که به دلیل کودک آزاری در بیمارستان ساوه بستری شده بود درگذشت.

به گفته دکتر تمیزی رئیس بیمارستان شهید مدرس ساوه، «تبسم - ب » کودک 5 ساله ساوه ای که دو روز پیش با آثار ضرب و جرح روی بدنش در بخش آی سی یو بیمارستان شهید مدرس ساوه بستری شده بود ساعتی پیش درگذشت.

توضیحات معاون وزیر کشور پیرامون روند تقسیمات کشوری و ارتقاء سیاسی شهرها

علی اصغر احمدی معاون و قائم مقام سیاسی وزیر کشور درباره روند تقسیمات کشوری و ارتقاء سیاسی شهرها، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: قانون تقسیمات کشوری شاخصه هایی را برای چگونگی تبدیل یک نقطه از روستا به شهر ، تشکیل دهستان، تبدیل بخش به شهرستان و در نهایت تبدیل شهرستان به استان در اختیار مجلس گذاشته است.

وی تصریح کرد: تا قبل از تشکیل استان اختیار با دولت است و دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم طی 3-4 سال گذشته نکاتی را مد نظر قرار داده است؛ اگر نقطه ای بخواهد شهر شود حتما باید به صورت کالبدی مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرد به این صورت که از نظر مسکن، مسایل زیست محیطی و سایر نکات شهرسازی و توسعه مناسب باشد، بنابراین دولت این موضوع را به عهده یک وزارتخانه قرار داده و تا زمانی که آن وزارتخانه نظر مثبت ندهد این موضوع جزو یکی از موانع ما خواهد بود.

احمدی ادامه داد: برای ایجاد بخش یا شهرستان به دلیل نیاز ساختمان های اداری از جمله بخشداری، فرمانداری، و سایر دستگاه ها به ردیف های استخدامی برای جذب کارمند نیاز داریم؛ زمانی که سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی این ملزومات را فراهم نکرده باشند این موضوع امکان پذیر نیست .

ردپای یک زن در تیراندازی مرگبار مشهد

تیراندازی مرگبار مشهد با اسلحه وینچستر به خاطر اختلافاتی بوده که بر سر ارتباط با یک زن رخ داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماجرای این جنایت هولناک شب یکشنبه گذشته از آن جا آغاز شد که سرنشینان یک دستگاه پراید سفیدرنگ در چهارراه امامیه مشهد در حال پیاده شدن از خودرو بودند که پراید دیگری در همان محل توقف کرد. در همین هنگام ناگهان صدای شلیک گلوله ای ساچمه ای از سلاح وینچستر، آرامش منطقه را به هم ریخت. جوانی که وینچستر را در دست می فشرد به سوی راننده 34 ساله پراید سفیدرنگ شلیک کرد و تعداد زیادی گلوله روی سر و صورت و قفسه سینه راننده جوان نشست. دو سرنشین دیگر پراید که از خودرو پیاده شده و با دیدن مهاجمان پا به فرار گذاشته بودند، دوباره به صحنه حادثه بازگشتند.

با گزارش این حادثه به مراکز امدادی، بلافاصله نیروهای انتظامی و اورژانس وارد عمل شدند و در حالی که 3 مهاجم ناشناس از محل گریخته بودند، پیکر راننده 34 ساله به یکی از مراکز درمانی در منطقه قاسم آباد انتقال یافت اما او به دلیل شدت خونریزی و اصابت گلوله های متعدد ساچمه ای، جان خود را از دست داد.

خطر خاموشی بیخ گوش برخی استان های کشور

با ورود سامانه هوای گرم به کشور سایه خاموشی‌ها به گونه‌ای در بخش تامین برق کشور سایه افکنده است و می توان گفت هر روز از سمت مقامات استانی هشدارهایی در خصوص خاموشی در این استانها و صرفه جویی در مصرف برق را شاهد هستیم.

هم اکنون تهدید خاموشی برای برخی استان‌ها از جمله تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ایلام جدی تر شده است.

کد خبر: 821936

وب گردی

وب گردی