افراد شایسته نباید بدلیل مذهب و قومیت از فرصت مدیریت محروم شوند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه افراد شایسته نباید بدلیل مذهب و قومیت از فرصت مدیریت محروم شوند، گفت: یکی از جهت گیری‌های دولت دوازدهم توجه به امر شایسته سالاری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوی، جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز(دوشنبه) برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه از توجه ویژه دولت به استان آذربایجان غربی خبر داد و از مشارکت بالای مردم این استان در انتخابات و رأی آگاهانه، معنادار و بالا به روحانی قدردانی کرد.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه یکی از نخستین مصوبات هیات وزیران در دولت یازدهم در خصوص احیاء دریاچه ارومیه بود، اظهار داشت: باور دولت این است که با خشک شدن دریاچه ارومیه نه تنها استانهای غربی و شمال غربی کشور بلکه سایر استانها نیز دچار آسیب خواهند شد به همین دلیل ستادی ملی برای احیاء این دریاچه تشکیل و تلاش شد با کمترین فشار بر مردم، مشکلات دریاچه مرتفع شود که خوشبختانه توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شد اگرچه هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و دولت دوازدهم نیز به عنوان یکی از اولویت های کاری آن را دنبال خواهد کرد.

جهانگیری با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از لحاظ کشاورزی یکی از استانهای مهم کشور است، تصریح کرد: باید برای حل مسائل کشاورزی استان راهکار پیدا کنیم تا موانع و دغدغه های مردم استان در این زمینه مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه مرز یکی از امتیازات و مزیت های مهم برای توسعه استان آذربایجان غربی که با 4 کشور دارای مرز مشترک است محسوب می شود، خاطرنشان کرد: اینکه برخی افراد مرز را یک تهدید قلمداد می کنند درست نیست. نباید بخاطر برخی مسائل امنیتی کوچک، مرز را که یکی از بزرگترین فرصت های توسعه است، نادیده بگیریم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: استانهای مرزی از فرصت ویژه ای برای توسعه برخور دارند و تصویب طرح ساماندهی مرزها و کوله بران که اخیرا توسط دولت به تصویب رسید در جهت رسیدگی و توجه به وضعیت مرزهای کشور بود.

وی افزود: اگر در استانهای مرزی کشور بازارچه های مرزی فعال شوند، گام مهمی در جهت توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم این استانها خواهد بود. گاهی اهمیت تجارت از صنعت و کشاورزی بیشتر است چراکه با سرمایه گذاری اندک در تجارت مرزی می‌توان درآمدزایی بالایی ایجاد کرد.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های فراوان استان آذربایجان غربی نظیر کشاورزی، معادن متعدد و برخورداری از مرز، گفت: انتظار این است که استان آذربایجان غربی با شکوفا کردن ظرفیت ها بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پذیرفته نیست افراد شایسته بدلیل مسائلی همچون مذهب و قومیت نتوانند از فرصت خدمت در کشور برخوردار باشند، یکی از جهت گیری‌های دولت دوازدهم را توجه به امر شایسته سالاری عنوان کرد و گفت: دولت مصمم است فضایی در کشور ایجاد کند که افراد توانمند و شایسته بدلیل مذهب و قومیت از فرصت مدیریت محروم نشوند چراکه همه ما ایرانی هستیم و از حقوق شهروندی یکسان برخور داریم.

معاون اول رییس جمهور از استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی خواست عزم خود را جزم کنند تا زمینه را برای حضور افراد شایسته و توانمند بدون توجه به مذهب و قومیت در این استان فراهم کنند.

جهانگیری با اشاره به مشکلات و دغدغه هایی که استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان استان در جلسه مطرح کردند، از معاونین خود خواست جلساتی را برای پیگیری این مشکلات با دستگاه‌های اجرایی برگزار و راهکارهایی برای حل مسائل استان تدوین کنند.

در این جلسه استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در سخنانی به طرح نظرات و پیشنهادات خود برای توسعه استان پرداختند و مهمترین مشکلات و چالش های استان را مطرح کردند.

301

کد خبر: 821977

وب گردی

وب گردی