دو مقام آمریکایی: کره شمالی توانایی هدف قرار دادن بیشتر مناطق ایالات متحده را دارد

دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود از افزایش تهدیدات پیونگ یانگ علیه آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مقام آگاه آمریکایی اعلام کردند آخرین آزمایش موشکی کره شمالی که یک موشک بالستیک قاره پیما بود نشان داد پیونگ یانگ حال توانایی آن را دارد که بیشتر مناطق ایالات متحده را هدف قرار دهد.

این دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند ارزیابی‌ها نشان دهنده رشد تهدیدات برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی است. همین امر می‌تواند فشار بر دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای دادن پاسخ مناسب تحت فشار قرار دهد.

کره شمالی روز شنبه گفت یک موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است. همین امر اثبات کننده توانایی پیونگ یانگ برای هدف قرار دادن آمریکا است.

خبرگزاری "کی سی ان ای" نیز اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر پرتاب آزمایشی موشک قاره پیمای جدید در نیمه شب جمعه نظارت داشته است. رهبر کره شمالی تاکید کرد این آزمایش هشدار سختی به آمریکا است که در صورت تلاش برای حمله به ما، از نابود شدن در امان نخواهد بود.

این دو مقام آمریکایی تصریح کردند: رهبر کره شمالی می‌خواهد با دستیابی به موشک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای مانع از هر گونه حمله به کشورش شود و نیز مشروعیت بین المللی کسب کند.

کد خبر: 822016

وب گردی

وب گردی