ناشران دیجیتال و شرکت‌های نوپا می‌توانند عضو اتاق ایران شوند

شرکت‌های حوزه فاوا و استارتاپ ها که در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند نیز می توانند به عضویت اتاق ایران درآیند و کارت بازرگانی دریافت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشارزی ایران در نامه ای به رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که اتاق ایران امکان عضویت تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و شرکت‌های نوپا در اتاق ایران را فراهم کرده است.

کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران با هماهنگی‌های به عمل آمده و تفسیر مبانی حقوقی و تعاریف، فراهم‌سازی امکان عضویت و دریافت کارت بازرگانی برای شرکت‌های حوزه فاوا و نشر دیجیتال را اعلام کرد و رئیس اتاق ایران نیز در نامه‌ای به وزیر ارشاد، این موضوع را عنوان کرد.

در بخشی از نامه رئیس اتاق ایران به وزیر فرهنگ آمده است: بر اساس ماده 3 قانون مقررات صادرات و واردات، انجام صادرات و واردات کالا به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است.

با توجه به این که طبق بند 1 و تبصره 2 ماده 10 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، مقرر شده که دارندگان پروانه بهره‌برداری در حوزه فاوا از دریافت برخی مدارک برای دریافت کارت بازرگانی معاف هستند، بنابراین مشخص است که ممنوعیت و محدودیتی برای دریافت این کارت توسط دارندگان پروانه بهره‌برداری در حوزه فاوا وجود ندارد.

در بخش پایانی این نامه آمده است: طبق ماده 1 آیین‌نامه نحوه عضویت در اتاق‌های بازرگانی مصوب سال 1374 شورای عالی نظارت بر اتاق ایران به نظر می‌رسد اگر تفسیر موسعی از آیین‌نامه صورت گیرد چون شرکت‌های نوپا، خلاق و نوآوری که بر بستر ICT فعالیت می‌کنند کار تولیدی انجام می‌دهند مشکلی برای موافقت با درخواست کارت بازرگانی توسط این شرکت‌ها و عضویت آنها در اتاق ایران وجود نداشته باشد.

401

کد خبر: 822022

وب گردی

وب گردی