نیروهای نظامی و ناو جنگی ترکیه برای رزمایش مشترک وارد قطر شدند

وزارت دفاع قطر اعلام کرد که ناو جنگی متعلق به فرماندهی نیروی دریایی ترکیه برای شرکت در رزمایش نظامی مشترک وارد بندر بین المللی حمد این کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العالم، وزارت دفاع قطر طی بیانیه ای اعلام کرد که ناو جنگی«TCG Gökova» متعلق به فرماندهی نیروی دریایی ترکیه برای شرکت در رزمایش نظامی مشترک با قطر به بندر بین المللی حمد در جنوب شرقی این کشور رسید.

در این بیانیه آمده است که 214 نیروی نظامی ترکیه جهت شرکت در رزمایش مشترک با قطر به این کشور آمده اند.

بر این اساس، رزمایش مذکور در چارچوب همکاری نظامی میان دو کشور ترکیه و قطر در راستای مقابله با تروریسم برگزار می شود.

گفتنی است این رزمایش در بندر حمد٬ پایگاه هوایی دوحه و آبهای قطر برگزار خواهد شد.

مدیریت توجیهی وابسته به وزارت دفاع قطر اواسط ماه گذشته از ورود ششمین گروه از نیروهای ارتش ترکیه به دوحه خبر داد.

این مدیریت با صدور بیانیه ای تاکید کرد: «گروه تقویتی وارد شده به قطر درچارچوب توافقنامه همکاری های نظامی بین دو کشور با پیوستن به دیگر نظامیان ترک حاضر در این کشور انجام وظیفه مشترک با نیروهای قطری را آغاز کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد که همکاری های دوحه و آنکارا درجهت حمایت از تلاش برای مبارزه با تروریسم و مبتنی بر مفاهیم پذیرفته شده مشترک برای مقابله با افراطی گری و حفظ ثبات و امنیت منطقه انجام می شود».

با مصوبه شورای وزیران ترکیه که در سال 2015 منتشر و به امضای دو کشور رسید و در راستای توافق نامه همکاری نظامی، آموزشی، صنایع دفاعی و استقرار نیروهای مسلح ترکیه در خاک قطر، ترکیه یک پایگاه نظامی در این کشور تاسیس کرد.

مجلس ملی کبیر ترکیه نیز در 7 ژوئن 2017 حضور نیروهای ارتش کشور در خاک قطر را تصویب کرد. نخستین گروه از نیروهای ارتش ترکیه در تاریخ 19 ژوئن سال 2017 وارد قطر شدند.

802

کد خبر: 822072

وب گردی

وب گردی