ژنرال جان کلی  قصد برقراری انضباط نظامی در کاخ سفید را دارد

رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید در اولین روز حضورش گفته که قصد دارد در میان کارکنان مجموعه کاخ سفید انضباط نظامی برقرار کند.

به گزارش ایسکانیوز، یک رسانه آمریکایی گفته «جان کلی»، رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید در فاصله کوتاهی بعد از روی کار آمدن «آنتونی اسکراماچی»، مدیر امور ارتباطات رئیس‌جمهور آمریکا را از کار اخراج کرده و گفته که قصد ایجاد «انضباط نظامی» در میان کارکنان این بخش دارد.

«جان کلی» که ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا و فرمانده سابق فرماندهی جنوبی ایالات متحده است روز دوشنبه به عنوان رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید سوگند یاد کرد. او جایگزین «رینس پریباس» شد که پس از روی کار آمدن «اسکراماچی» و با زمینه‌چینی‌های او از کار برکنار شده بود.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز دوشنبه نوشته «جان کلی» در اولین روز حضورش در کاخ سفید از قدرتش استفاده کرد و به دستیارانش گفت قصد اِعمال انضباط نظامی در «بال غربی کاخ سفید» که بی‌سروسامان و در هم آشفته است، دارد. او جدیتش در این راستا را با اخراج مدیر جدید ارتباطات کاخ سفید که تازه 10 روز بود به این سمت منصوب شده بود، نشان داد.

«اسکراماچی»، پس از روی کار آمدن در چند مصاحبه پرحاشیه از بسیاری از کارکنان کاخ سفید از جمله «رینس پاریباس» و «استفان بانون»، استراتژیست ارشد کاخ سفید انتقاد کرده بود. پس از روی کار آمدن «اسکراماچی»، «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید از سمتش کناره‌گیری کرد و یا مطابق برخی روایت‌ها، اخراج شد.

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 822088

وب گردی

وب گردی